Stap 4: Teken een ontwerp van de schaal van uw kamer
Materialen: Voor deze stap moet u gestage handen, een liniaal, een scherpe #2 potlooden ruitjespapier.
1. Selecteer een beginpunt. Ik gebruikte ver boven, ver rechts van mijn grafiek papier. Vergeet niet - oorspronkelijk, dat ik wilde drie kwadraten van marge rondom grafiek, maar mijn arme besluitvormende vaardigheden verstoord dat verlangen toen ik later koos 6" als mijn schaalfactor in plaats van met behulp van 6.222" en afronding tot 7". In ieder geval om dit te compenseren, ik kon alleen geef mezelf een marge van twee vierkanten aan de rechterkant van de pagina (zie afbeelding).
HOWEVER: als u volgde de instructies van de laatste stap (in tegenstelling tot uw ungracious host), u kan uzelf drie kwadraten van marge aan zowel de boven- en de rechterkant. Met behulp van uw vaste handen en een #2 potlood, trekken zelf een stip aan de onderkant van de derde volledig bruikbaar rij bovenaan en drie volledige bruikbare kolommen vanaf de rechterkant. Nogmaals, half-rijen die zichtbaar aan de boven- of zijkant van de pagina - start met de eerste volledige bruikbare rij/kolom tellen niet tellen.
2. Bepaal hoeveel vierkanten om te gebruiken voor de lengte van uw muur. Als uw schaal (bijvoorbeeld) 5" per vierkant van de grafiek is, en de lengte van uw muur 100 is", zal u de fysieke lengte van de muur verdelen door de schaalfactor. Dit hypothetische voorbeeld zou uw vergelijking:
100"/ 5" = 20 Dat betekent dat op ruitjespapier, uw muur 20 vierkanten lang zullen.
Nu moet je om te vinden van dit cijfer voor de muur die u wilt tekenen. Uw elementaire wiskunde vaardigheden en een rekenmachinegebruikt, deelt u de fysieke lengte van uw muur door uw schaalfactor (zoals hierboven).
(Merk op dat je ook met een quotiënt met decimalen hier kan liquideren. Bijvoorbeeld, als uw muur 103" lange is en uw schaalfactor 5 is", zou uw quotiënt 20,6. Dit betekent dat 20.6 pleinen is wat het duurt voor de lengte van uw muur precies op de schaal die u hebt gekozen. Omdat ik niet zou gek willen met het proberen te meten.6 van een vierkant, is dit waar ik zou fudge de nummers slechts een smidge. In dit geval zou ik naar beneden afronden op 20,5, en gebruik een lijn 20 1/2 pleinen lang te vertegenwoordigen van de muur. Ik weet het, ik ben kortsluiting de muur 1/2"... en gelukkig, dat is een onnauwkeurigheid ik kan leven met. Ondanks mijn sterke perfectionist streak.)
3. de grens. Met behulp van uw vaste handeneen #2 potlood, een liniaal (gebruikte hier alleen als een straight-edge) en de schone lei van ruitjespapier waarop u opgenomen uw schaal in (7) op de laatste stap, beginnen bij de punt die u hebt gemaakt in (1), trekken van een lijn die loopt over het aantal grafiek vierkantjes hebt u bij het einde van (2 gevonden). Deze lijn netjes langs één van die leuke, mooie, rechte blauwe lijnen die op uw papier te tekenen.
Vergeet niet, als u een van uw lange muren aan het tekenen bent, u zal het trekken langs de lange as van het papier, en als u één van uw korte muren aan het tekenen bent, zult u het tekenen langs de korte as van het papier.
Wanneer u klaar bent tekening van deze muur, kunt u het label met een naam van uw keuze langs de buitenzijde van de lijn, in een deel van die (nu erg handig) 3 vierkante marge die u voor uzelf hebt gemaakt. Ik deed dit niet, omdat mijn kamer is vreemd gevormde genoeg dat ik weet waar elke muur is, maar als je een meer regelmatige kamer, etiketten zoals dit zal helpen)
4. de andere lijnen tekenen. Herhaling (2) en (3) voor de andere muur die voldoet aan de stip die u hebt gemaakt in (1). Nogmaals, voor deze tweede muur, trekken deze lijn netjes langs de mooie mooie blauwe lijn die de stip op mag zitten.
Dan herhalen (2) en (3) voor de andere muren. Hier, afhankelijk van wat uw quotiënt was aan het einde van (2) de eerste twee keer u deed het, kunt u wellicht niet direct op een van de mooie blauwe lijnen. Dit is goed, zolang uw voltooide lijn parallel met een van de mooie blauwe lijnen. (Ervan uitgaande dat uw kamer heeft parallelle muren, natuurlijk.)
------------------------------------------------------
Oef! Mijn wiskunde vaardigheden zijn roestig! Oke, heb de omtrek van uw kamer getrokken? Goed. Dan zijn we klaar voor sommige meer meten stap 5 - maatregel openingen, deuren en Vensters op uw kamer.