Stap 3: Bepaal uw schaal
Materiaal:
voor deze stap moet u elementaire wiskunde vaardigheden, een scherp potlood #2, een rekenmachine, kras papieren grafiek papier.1. Controleer of de metingen van de muur
u opgenomen op uw scratch papier. Selecteer de langere meting. (In een echt rechthoekige kamer, zullen er twee langere metingen die gelijk zijn.)
2. welke zijkant(en) is langste? De langste meting (namens de langste muur [s] in uw kamer) loopt langs de lange zijde van uw grafiek papier. (Mijn langste muren waren 222 duim, dus ik trok deze muren langs de as 11" van mijn grafiek papier.)
3. Tel het aantal rijen met vierkantjes vanaf de bovenkant van de pagina van grafiek papier aan de onderkant van de pagina, langs de lange as van uw papier. Dit vergt uw elementaire wiskunde vaardigheden - namelijk, tellen. Mijn grafiek papier had 43 rijen van de kwadraten van boven naar beneden. (Opmerking: , halve rijen worden niet meegerekend. Bent u alleen geïnteresseerd in volledige [en dus bruikbaar] rijen van de kwadraten van de grafiek.)
4. doen sommige aftrekken. Met behulp van uw elementaire wiskunde vaardigheden, neem de figuur die je net in (3 gevonden) en trek daar zes uit het. (Dit is om u een marge van ten minste 3 volledige rijen met vierkantjes aan zowel de bovenkant en de onderkant van uw grafiek papier, handig voor titels, notities en metingen.) Mijn berekening leek dit: 43-6 = 37.
5. staartdeling (underachievers kan het gebruik van een rekenmachine). Aangezien u de langste zijde van de kamer langs de langste as van uw papier tekenen zal, u bent nu geïnteresseerd in een vergelijking van twee cijfers - de werkelijke lengte (in inches) van de langste zijde van de kamer (222 inch voor mij) en het aantal rijen van de bruikbare grafiek kwadraten (het cijfer dat je in [4], boven gevonden) die lopen langs de lange as van uw grafiek papier.
Voor mijn woonkamer zijn de twee cijfers die ik ben te vergelijken 222 inch en 37 bruikbaar rijen met vierkantjes. De vraag die ik wil beantwoorden is: "hoeveel inch kan ik vertegenwoordig per vierkante?" En - dat het is net als magie - divisie zal antwoord op deze vraag voor ons!
Nu, met behulp van uw elementaire wiskunde vaardigheden, de werkelijke lengte van de zaal (222 inch, in mijn geval) deelt door het aantal rijen van de bruikbare kwadraten (37 voor mij). (In de meeste gevallen, dit is waar de rekenmachine zal echt van pas komen. Ach, kom op... Ik was gewoon een grapje over de "onderpresteren" ding.) Hier is wat mijn berekening eruit zag:
222"/ 37 = 6"
Wat dit quotiënt betekent (en ik heb extreem geluk gehad hier met het ronde getal) is dat de kortste afstand ik kan vertegenwoordigen met elke grafiek vierkante (en nog steeds mijn ontwerp op één vel papier passen) 6" precies. Ik kan dus kiezen om het gebruiken van elke zijde van de vierkant van een grafiek op mijn Grafiekpapier voor zo weinig als 6" van mijn kamer. Merk op dat ik elke lengte meer dan 6 kiezen kan ", maar persoonlijk, ik wil mijn tekening moet zo groot mogelijk binnen de fysieke beperkingen van mijn grafiek papier. (Ik zie niet zo goed.) Zo, voorlopig, mijn schaal is 6" per vierkante. Ik moet echter een laatste ding controleren voordat ik op deze schaal permanent vestigen.
6. Spoel, herhalen. Met behulp van uw elementaire wiskunde vaardigheden, doen de dezelfde vergelijking (het is gewoon staartdeling, dude) hierboven is uiteengezet voor de kortere zijde van uw kamer. Bijvoorbeeld, mijn woonkamer had korte zijden die 168 waren ", en deze kanten zou lopen langs de korte as van mijn grafiek papier, die had 33 bruikbaar kolommen van de grafiek kwadraten (min zes kolommen voor marges) = 27 totale bruikbare kolommen van de kwadraten van de grafiek. Dus moet ik delen 168" door 27. En hier gaan we:
168"/ 27 = 6.222"
Uh oh. Zie je wat is hier gebeurd? Dit resultaat betekent dat langs de kortere as van mijn grafiek papier, ik elk vierkant gebruiken kon te vertegenwoordigen zo weinig als 6.222" van werkelijke ruimte en mijn ontwerp zou nog op één vel van grafiek papier past en geef me de 3-plein-wide marges voor elke zijde die ik wilde. Maar hoewel mijn quotiënt voor de langere as van de grafiek papier (en dus ook mijn eerste minimum schaalfactor) 6", dat ik kan niet gaan zo laag als 6" op deze as en nog steeds houden de tekening op de pagina, en nog steeds houden de marges die ik oorspronkelijk wilde was. Gelukkig, ik ben in orde met het verliezen van een beetje marge, dus ter wille van eenvoudiger berekeningen later, ik zal stok met mijn eerste schaal (1 grafiek vierkant = 6").
Opmerking: Wat uw quotiënt einden die omhoog, u kunt altijd naar boven afronden als u een quotiënt met een decimaal in het krijgen. Bijvoorbeeld, als de kleinste van mijn twee quotiënten in (5) en (6) 6.53 duim was, kon ik dat cijfer tot 7 inch, waardoor ik met een schaal van 7 duim per grafiek pleinronde. Dit zou de tekening een beetje kleiner, maar tot afronding een even nummer zal de schaal veel gemakkelijker maken om later met werken, en krijgt u gewoon een beetje meer marge rondom de randen van de pagina.
Dus niet vergeten - meestal kiest u de hoger van de twee quotiënten van (5) en (6) hoger als uw schaal, en alleen ooit ronde dat figuur omhoog indien nodig. Wees voorzichtig als u besluit om te doen wat ik (gebruik het lagere quotiënt), omdat bij de zeer minst u sommige marge verliest - en het de tekening te groot blazen kan om te passen op het ruitjespapier.
7. het opnemen van uw schaal. Met behulp van uw #2 potlood, schrijf op de schaal die u beslist over. Ik schreef op mijn schaal op twee plaatsen: eerst, ergens zou het meer permanente (mijne ging aan de binnenkant cover van mijn grafiek papier pad); en tweede, in de veel hogere juiste hoek van een schone lei van grafiek papier (waarvan ik wist dat ik zou later gebruikt voor de schaal van tekening van mijn woonkamer). Ik mijn schaal als volgt gerepresenteerd:
1 vierkant = 6"
Opname van uw schaal zorgt ervoor dat u altijd weet wat de omvang is als/wanneer u teruggaan naar de tekening later.
----------------------------------------------------
Oke - heeft u uw schaal op twee plaatsen opgenomen? Bent u grondig verward? Weet je nog waarom je haatte math zo veel op school? Ja? Toen we klaar bepaling van de omvang! HOORAY! Ahem. Laten we overgaan naar stap 4 - tekenen van een schaal ontwerp van uw kamer.