Stap 5: Stap 3 voortgezet:
onder de variabelen die we hebben toegevoegd, moeten we het vertellen wat te schrijven in bepaalde situaties. We noemde ze danceMessage en danceMessage2. Hier zal ook geven we het programma onze huidige skelet dat we willen om te controleren:
int currentSkeleton = 0;
danceMessage koord = "lager uw:";
danceMessage2 koord = "verhogen uw:";
Gebruiken we deze dans messagesto geven de speler correcties als hij/zij danst:
Deze code zal gaan onder waar de coördinaten voor de gewrichten worden afgedrukt
dit. SharedSpriteBatch.DrawString (lettertype, danceMessage, nieuwe, vector2(0,450), Color.Red);
dit. SharedSpriteBatch.DrawString (lettertype, danceMessage2, nieuwe, vector2(0,425), Color.Red);
Deze code zal gaan in de sectie "nu tekenen de gewrichten" om te controleren elke set van gewrichten:
Als (shoulderCheck [currentSkeleton]! = JointType.Head)
{
schakelaar (shoulderCheck[currentSkeleton])
{
Case JointType.ShoulderLeft:
danceMessage += "linker schouder,";
breken;
Case JointType.ShoulderRight:
danceMessage += "rechterschouder,";
breken;
}
Als (j.JointType == shoulderCheck[currentSkeleton])
jointColor = Color.Red;
}
Dit is voor de gewrichten van de schouder en zegt dat als een gezamenlijke hoger is, het zal worden gekleurd rood, die aangeeft dat er geen uitlijning. Zodra het niveau opnieuw geplaatst, zal het groen geworden. Nu schrijf de code voor de heup en pols gewrichten alsook!!
De knieën en enkels hebben een lichte aanpassing en slechts één mogelijkheid zal terugkeren. Dit wordt gebruikt om te controleren de positie van de voet van de dansers in passe (gebruikt voor het draaien):
Controleert de rechter voet en de linker knie
Als (kneeAndAnkleCheckR [currentSkeleton]! = JointType.Head)
{
schakelaar (kneeAndAnkleCheckR[currentSkeleton])
{
Case JointType.AnkleRight:
danceMessage2 += "Recht voet,";
breken;
Schrijf dan de codering voor de linker enkel en rechter knie!
Ik denk dat thats about it! Er is een heleboel leuke dingen te moeten prutsen met in het programma. U kunt kleuren en posities van de objecten op het scherm! JE GEK!!