Stap 3: Ontwerpen van de versnellingen
Voor elke versnelling, zullen wij moeten vinden uit het Pitch (P), aantal tanden (N) en Diameter (D). Voor alle versnellingen mesh soepel, zij moeten dezelfde grootte tanden en afstand . Om op te slaan onszelf wat pijn, is deze site fantastisch voor het opmaken van wat we weten willen voor het maken van onze toestellen. Het ziet er misschien een beetje zorgwekkend, maar maak je geen zorgen, alles wat we echt nood voor kopzorg zowat is de toonhoogte, nummer van tanden, Diameter, dikte van de tand, Addendum en Dedendum (wij vervolgens toevoegen en aftrekken deze respectievelijk aan de straal van onze versnelling). Nu, om te beginnen met het maken van onze versnellingen, we gaan om een zeer snelle versnelling vorm te maken. Afhankelijk van uw keuze van 3D-programma, kan er zelfs worden gebouwd in opties 'versnelling'. Echter, als u 3ds max net als ik, dan uw beste weddenschap is om de ster spline-optie te gebruiken.
Ga naar maken > Splines > Star maken het met hetzelfde aantal punten als tanden u moet en uw binnenste en buitenste radius gebruiken (zo berekend op basis van de toe te voegen / aftrekken van het addendum / dedendum van uw straal). De filet-opties gebruiken om af te ronden weg van de randen (maar zorg ervoor dat uw inner/buitenste straal met een gelijk bedrag aanpassen zodat ze er niet deinzen!) en vervolgens een Spline bewerken modifier toe te passen. Gebruik de selectiemodus spline, selecteer van de ster, klik met de rechtermuisknop en stel set punten hoek. Ta-da, we hebben nu een goed begin naar onze versnelling. Terwijl normaal zou dit voldoende, gaan we voor een precisie-object dus we kan nodig zijn om hen een beetje tweaken.
De beste methode die ik vond was om de tandwielen in juiste contact (kunt u sporten de afstand tussen de middelpunten door toevoeging van hun Diameters en hen te delen door 2) en pas vervolgens de tanden die verbinding maakt. Een test-animatie zetten om te zien hoe ze in elkaar overgaan. Wanneer u zeker weet dat ze zo goed als je kunt krijgen bent weven, een diepte modifier zodat de spline een vaste vorm van toepassing. Gebruik vervolgens een bewerken poly modifier om toe te treden tot het oppervlak in quads (herinner onze 3D-printing notities?). Het verwijderen van de rest van de versnelling met uitzondering van de ene tand. Nu kunt u een tool genaamd 'Matrix', te vinden onder het dropdown-menu Extra. Omdat u de tand van een tandwiel van de juiste maat hebt aangebracht, is het pivot punt zal worden in het midden van de plek waar u uw versnelling te worden, dus door het creëren van een aantal exemplaren dat gelijk is aan het aantal tanden u behoefte, en draaien elk exemplaar een gelijke verdeling van 360° / (aantal tanden), krijgt u uw versnelling vorm. Gebruik een poly bewerken om het lassen van de tanden samen en netjes op de binnen- en gefeliciteerd, je hebt nu je spullen.