Stap 3: Bevestig een LCD-scherm
Vervolgens moet u een I2C LCD-scherm met de Arduino, interface om instructies voor de gebruiker samen met de informatie die de gebruiker heeft getypt via het toetsenbord weer te geven.
Voor dit doel, zullen we de nieuwe bibliotheek van de vloeibare kristallen, door F. Malpartida gebruiken. Er zijn tal van voorbeelden op de pagina over het gebruik van de bovengenoemde bibliotheek. Nadat u het correct initialiseren, afdrukken van tekst op het LCD-scherm is triviaals als via de seriële poort, met slechts één groot verschil: U worden beperkt door de beperkte grootte van het scherm.
Ik ben persoonlijk met behulp van een 16 door 2 LCD-scherm, wat betekent dat ik slechts twee rijen, van 16 beschrijfbare posities voor mijn output. Een van de meest uitdagende onderdelen, is vooral wanneer lange tekenreeksen gaat, hoe om welk deel van de tekenreeks die wordt weergegeven.
U kunt beginnen door gewoon het afdrukken van een vooraf gedefinieerde tekst op het scherm en verplaats naar meer dynamische tekst, die naar de Arduino via de seriële poort, worden verzonden voordat u probeert weer te geven tekst getypt van de PS/2-toetsenbord.
Ten slotte, maar niet in het minst, als u niet zeker wat is de I2C adres van het scherm dat u gebruikt bent, probeer de I2C scanner.