Stap 8: Berekening van Output
Nu tijd om te doen wat een rekenmachine doet best, berekenen output!
8.1. Voeg de volgende code in de gebeurtenis-handler van gelijken knop. (Probeer niet te gewoon plakken, proberen te begrijpen wat er gebeurt).
operand2 = input; Als (operatie == '+')
dubbele num1, num2;
dubbele. TryParse (operand1, uit num1);
dubbele. TryParse (operand2, uit num2);
{
resultaat = num1 + num2;
textBox1.Text = resultaat. ToString();
}
anders als (operatie == '-')
{
resultaat = num1 - num2;
textBox1.Text = resultaat. ToString();
}
anders als (operatie == ' *')
{
resultaat = num1 * num2;
textBox1.Text = resultaat. ToString();
}
anders als (operatie == '/')
{
Als (num2! = 0)
{
resultaat = num1 / num2;
textBox1.Text = resultaat. ToString();
}
anders
{
textBox1.Text = "DIV/Zero!";
}
}
Code uitgelegd: We stellen eerst onze invoerreeks gelijk aan onze tweede operand string (operand2). We doen dit omdat wij gaan ervan uit dat de gebruiker op de knop "=" heeft geklikt. Vervolgens maken wij sommige meer dubbelspel (num1 en num2). Deze slaat de numerieke waarden die zijn opgeslagen in operand1 en operand2. De volgende lijnen (dubbel. TryParse (operand1, uit num1); en double. TryParse(operand2, out num2);) de tekenreeks die in operand1 of operand1, in een dubbele type, converteert en vervolgens plaatst u het in num1 of num2, afhankelijk van wat we hebben opgegeven in de methode. Hierdoor kan de computer voor zitten kundig voor wiskundige functies uitvoeren met de getallen.
If() en anders if() uitgelegd: De functies if() en anders if() worden gebruikt om gegevens te vergelijken. De eerste verklaring van de if() kan worden gelezen als "als het teken in werking is gelijk aan het + teken." Als deze voorwaarde waar is, de code zal uitvoeren welke code is binnenkant van de als verklaring de accolades ({}). Anders if() verklaringen worden gebruikt als er meerdere als verklaringen worden gebruikt om te controleren van een voorwaarde. Als de vorige if() of anders if() niet waar is, vervolgens de code in de haakjes worden overgeslagen en het programma zal springen naar het volgende if() of anders if() in lijn, enzovoort.
Als onze voorwaarde is voldaan gebaseerd off van welke operatie was ingesteld op, we vertellen de computer uit te voeren van de juiste wiskunde door het plaatsen van de juiste functies in de bijbehorende if()-instructies. De code resultaat = num1 + num2; zal de variabelen num1 en num2 bij elkaar optellen, en het resultaat opslaan in de variabele resultaat.
Weergave van het resultaat: de code lijn textBox1.Text = resultaat. ToString(); Zal de variabele resultaat omzetten in een string type, en vervolgens plaatst u deze in het tekstvak om de uitvoer weer te geven.
8.2. Voer uw code en zien wat er gebeurt!
8.3 op opslaan alle en ga naar stap 9.