Stap 9: Compileren en uploaden van software
Deze pagina op de speelplaats van de Arduino verstrekt een beginnetje die ik gebaseerd de routines om te lezen van de scanner uitgang op. De code om de geluiden te spelen is afhankelijk van de waverp-bibliotheek en de code om te schrijven naar de SD-kaart maakt gebruik van de sdfatlib -bibliotheek.
Compileren en uploaden van de schets (code) aan de arduino valt buiten het bestek van dit instructable. De instructies op de pagina van de arduino zijn behoorlijk uitgebreid.
U moet de twee bibliotheken installeren in uw omgeving arduino en vervolgens compileren de schets van de cuecatlog.pde.
Bewerk de regel waarin het piept om de lijst van de bestanden van de pieptoon die u de kaart hebben gezet.
char * piept [] = {"meow01.wav","meow10.wav","meow11.wav"};
Uploaden van de gecompileerde schets en u moet zitten kundig voor testen scannen. U weet dat het is gereed om te scannen wanneer u uw opstarten volledig geluid horen, en een succesvolle scan een van uw piepjes spelen moet.
Terwijl aangesloten op de USB-kabel voor het uploaden van de schets, ziet u ook berichten van de scanner in de arduino IDE seriële monitorvenster foutopsporing. De software wordt doet haar verschillende taken vaag informatieve berichten afgedrukt.
Telkens wanneer het apparaat wordt opgestart wordt gecontroleerd als er zich bestanden met de naam "BARLOGXX. TXT"waarbij XX een getal tussen 00 en 99 is. Als het niet vinden, creëert het "BARLOG00. TXT". Zodra het gezocht die lijst of gemaakt van het eerste bestand, het controleren van de laatstgenoemde om te zien of het geen gegevens. Als het bestand niet is leeg, het creëert een nieuwe, met behulp van het volgende beschikbare nummer. Als het bestand leeg is, wordt het geopend om gegevens te schrijven. Dit probleem zorgt ervoor dat het creëren van veel extra lege bestanden als u het apparaat aan en uit schakelen zonder om het even wat wordt gescand.