Stap 4: Voeg de modifiers
De laatste stap vóór de uitvoer is de Maas te verplaatsen zodat de kleurwaarden de dikte vertegenwoordigen. Mij zwenking vandoor textuur modus voor deze stap dus het is makkelijker om te zien van hobbels. Nu moet u in Object modus (druk op Tab om te schakelen).
Wij zullen het toevoegen van twee parameters: Multiresolution en Verplaats.
Multiresolutie modifier
Klik op "Add modifier" en kies Multiresolution. Deze modifiers. zal het toevoegen van nog meer gezichten aan onze mesh om een meer vloeiende overgangen tussen de niveaus. Het neigt ook om rond hoeken. Er zijn verschillende manieren om te gaan met dit maar het makkelijkst zou moeten onderverdelen van het model nog meer alvorens deze modifier.
At eerst het doet niets, maar als u klikt u op de functie van de subdivide in het deelvenster van de modifiers meer toevoegen zal gezichten.
Verdringen modifier
Vervolgens klikt u op "Add modifier" opnieuw en kies verplaatsen. Dit is het hart van de lithophane. Nu moeten we enkele instellen in de modifier.
In de Verplaats instellen eigenschappen de eigenschappen als volgt:
- Textuur: Klik op het geblokte raster om te kiezen van de textuur die is vernoemd naar de afbeelding die u gebruikt voor het maken van het vliegtuig.
- Richting: Z kiezen als we willen dat het alleen recht omhoog verplaatsen.
- Textuur coördinaten: deze UV kiest zal het gebruik van de afbeelding zoals deze wordt toegepast op het vliegtuig.
Uw lithophane moet nu een opluchting versie van uw afbeelding. Als u het wegknipt over nochtans zult u opmerken maakt het ook de bodem alsook verdringen. Loslaten terug in bewerken-modus om dit te bevestigen.
Hoekpunt groepen
We moeten om te voorkomen dat de bodem wordt beïnvloed door de Verplaats modifier Vertex groepen gebruiken. Het hoekpunt Group panel ligt naast de Modifier-paneel en ziet eruit als een driehoek met 3 puntjes op de hoek.
Selecteer het vliegtuig in de 3D-weergave en gaan bewerken-modus (druk op Tab). Zorg ervoor dat u in de selectie van het hoekpunt in plaats van de selectie van de rand. Druk op "Z" om naar draadframe modus te gaan. Dit maakt selectie gemakkelijker. Vervolgens overschakelen naar Vooraanzicht (Ga naar Weergave > Front op de werkbalk aan de onderkant van de 3D-weergave).
Zorg ervoor dat alles is uitgeschakeld (knevel dringende "A") om te selecteren enkel de bovenkant kunt u druk op de "B" voor vak selectiemodus en tekent u een vak waarin de bovenste hoekpunten maar niet de bodem. Zodra u bent hebt u alleen de top, ga naar het Hoekpunt Group panel, drukt u op het plusteken om een nieuwe groep maken en druk op toewijzen aan deze hoekpunten toevoegen. U hebt nu een groep genaamd 'Groep'.
Terug te keren naar het deelvenster Modifiers kunt u nu Kies de vertex-groep in de Verplaats-opties en stel deze in op de nieuwe Vertex-groep. Als alles werkte ziet de onderkant er nu mooi en glad.
Twee meer instellingen
- Midlevel: dit is de grijze niveau dat wordt beschouwd als het middelpunt van de Verplaats-waarden. Ik stel mij op 1.0 die het equivalent van wit is.
- Kracht: de sterkte is hoeveel de mazen in totaal verplaatsen naar. Ik wilde 16 niveaus van 0,1 mm, dus ik stel dit aan 1.6.
U moet gebeuren. U kunt uw model als een STL te exporteren en afdrukken!