Stap 3: Sluit de delen de LinkIt One
Verbreek alles de LinkIt één bestuur.
De pinnen van de joystick in het breadboard met elke pin in een aparte kolom invoegen.
In mijn voorbeeld gebruik ik kolommen 10 tot en met 14.
Als uw joystick heeft buigen pinnen die parallel met het bord zodat moet u steek de stekker de joystick is op 90 graden naar het breadboard dat kunt u ervoor kiezen zorgvuldig de pennen worden verticale of gebruiken van male naar vrouwelijke jumper leidt.
De pinnen op de joystick moet
GND
5V
VRX
VRY
SW
Als jou anders worden geëtiketteerd moet u uitzoeken welke pin correspondeert met welk label.
GND kan worden fijngemaakt, 0v, Vee, Vss
5V mogelijk Vdd, Vcc, + V
VRX moet een X, en is de X-as
VRY moet een Y en het Y-as is
SW mogen worden geëtiketteerd als S, B0, maar.
Als u meer dan 5 pinnen dan laat het me weten de labels in de sectie opmerkingen en ik mijn best doen zal om te helpen u postuur op uiterlijk.
Mijn breadboard heeft de volgende aansluitingen:
GND in 10
5V in 11
VRX in 12
VRY in 13
SW in 14
Sluit de
Zwarte trui draad met GND op het LinkIt één en kolom 10
Rode trui draad naar 5V op het LinkIt één en kolom 11
Blauwe trui draad aan A0 op de LinkIt één en de kolom 12
Gele trui draad aan A1 op het LinkIt één en kolom 13
Draad op D10 op het LinkIt één en kolom 14 van de groene trui
Selectievakje en double check uw bedrading.
De Grove RGB-achtergrondverlichting verbinden met de Grove-poort op de LinkIt One met SCL en SDA.
Sluit de USB-kabel aan de LinkIt One.
Zodra de LinkIt One laarzen moet het LCD-scherm inschakelen en een doffe gele kleur.
De X- en Y hebben 4 cijfers na hen.
Dit is de positie van de joystick van 0 (volledig aan de ene kant) aan 1023 (volledig naar de andere kant).
Als de joystick is niet geraakt moet de getallen ergens dicht bij 512.
SW heeft 1 nummer na het.
Dit is ofwel 0 om aan te duiden van de schakelaar is niet ingedrukt of 1 om aan te duiden van de schakelaar is ingedrukt.