Stap 7: variaties
3D-beweging
Dit geeft ons alleen een scan. Als u wilt vastleggen beweging met deze techniek vereist een paar meer trucs. Het ene is een camera en projector synchroniseren zodat we in een hoog tempo vangen kunnen. Commerciële gestructureerde lichtsystemen hardware en speciale elektronica gebruiken om dit te doen. Een DIY aanpak kan het gebruik van de verticale sync-signaal van een camera te rijden een microcontroller die de driefasige patronen voor een projector genereert. Zonder echte sync, kunnen we vrij ver met een 60 fps-camera zoals de PS3Eye en een 60 Hz-projector.
Exporteren van de gegevens
Het exporteren van de 3D-gegevens voor gebruik met andere toepassingen is uiteraard van groot belang als u wilt iets doen met de gegevens. Misschien fabriceren van een miniatuur of met behulp van de Maas voor een karakter in een videogame. Een meer complexe applicatie simpelweg genaamd decoderen.zip is beschikbaar via het gestructureerd-licht -project. Het kan behandelen exporteren naar diverse 3D formaten zoals .png diepte kaarten, .ply en .obj Driehoek mazen en puntenwolken. Op zal tevens verstrekken u te vangen van de beweging zoals hierboven beschreven. Als deze toepassing ontwikkelt, schrijf ik een andere Instructable waarin wordt beschreven hoe 3D video op te nemen.
Nauwkeuriger uitpakken
Fase uitpakken, vermeld in stap 2, is een groot deel van fase-verschuiving scannen. Er is niet een één "juiste" antwoord op een uitpakken probleem gegeven de verpakte fase. De overstroming vulling techniek is echter duidelijk niet ideaal als het van regio's met grote fase discontinuïteiten langs rechte lijnen scheppen kan. Betere fase uitpakken algoritmen kunnen deze kennelijke fouten vermijden.
Automatische kalibratie
We moeten zitten kundig voor zskew, zscale en de ruis drempel parameters automatisch te benaderen door middel van enkele test scans van de referentie-onderwerpen.
Absolute positie
Driefasige scannen kan alleen relatieve positie herstellen door de fasen tijdens het uitpakken podium teeltmateriaal. Om absolute metingen van elke positie in een scène, kan we cosinus patronen met veel verschillende frequenties, of gebruikt een techniek genaamd grijze code scannen. Grijze codes wordt een unieke code aan elke stripe toewijzen met behulp van 10 patronen in plaats van 3.
Onzichtbare vangt voor prestaties
Tenzij je graag de esthetiek van het opvlammen scrollen lijnen, gestructureerde licht niet de beste manier om 3D informatie op een podium voor een publiek te vangen. Een oplossing hiervoor omvat het wijzigen van een projector om te verwijderen van de infrarood-cut filter en een zichtbaar licht-cut filter te vervangen. Vervolgens met een IR-camera, kunt u de verwachte patronen zonder verstoring van de scène in het zichtbare spectrum.