Stap 2: Stap 3: Matrix verbindingen
Hier zal worden wij de verbindingen toepassen op de LED-matrix. Adafruit vindt u twee verschillende manieren voor u de kabels - hechten echter heb ik voor jumper kabels gekozen zoals het was gemakkelijker toegankelijk en uit indien nodig wijzigen.
U zult willen verzamelen uw lintkabel evenals uw man/man Dzoember draden en uw sodderless breadboard. (U zal sodder later... voor nu kunt dit u ervoor zorgen dat uw bestuur en verbindingen juist zijn voordat u probeert om dingen te maken permanent).
Sommige beelden werden geleend van adafruit naast de foto's nam ik van mijn verbinding.
Stap 1:
Lay-out uw lintkabel zodat de rode lijn aan de bovenkant is. Identificeren welke pin waar komt door het nemen van een blik op de verstrekte beelden. De pinnen moeten uitgelijnd met de pinnen op je board. Aan weerszijden van de kabel kunt aansluiten in uw bord, zo lang als de rode lijn op de top is. Ik aangesloten mijne dingen om eenvoudig te maken, in de linker kant.
Stap twee: aarding
We beginnen met het aansluiten van de draden. De Raad van bestuur van 32 x 16 (die is enerzijds wordt gebruikt) vier grond verbindingen vereist zijn. De Arduino Uno heeft slechts drie pinnen van de grond en daarom een breadboard is noodzakelijk.
Sluit de draad van een jumper in de drie pinnen van de GND evenals de D-pin op de kabel. De eerste GND jumper moet verbinding maken met een van de GND op uw arduino. De rest moet worden aangesloten op het breadboard sodderless aan de negatieve kant. Sluit een andere trui aan een GND pin op de arduino en sluit het aan op de positieve kant van uw breadbord in dezelfde lijn als de anderen. (De afbeelding die ik verstrekt komt van adafruit. Er is ook een beeld van mijn eigen verbinding).
Stap drie: Bovenste RGB
Dingen beginnen te krijgen een beetje lastig. Het kan gemakkelijker zijn voor je kleurcode uw jumpers-maar als het niet mogelijk is, zorg ervoor dat u aandacht waar alles gaat. U zal worden uitgevoerd de jumper draden van de kabel aan je arduino. U zal moeten gebruiken van jumper draden aan pin R1 digitale Pin 2, G1 digitale Pin 3 en B1 naar digitale pin 4. De digitale pennen zijn aan de rechterkant van de arduino uno.
Stap vier: Lagere RGB-gegevens
Met behulp van jumper draden, zorg ervoor dat R2 digitale Pin 5, G2 naar digitale Pin 6 en B2 naar digitale Pin 7 pin.
Stap vijf: Rij selecteren lijnen
Hier, gaan we naar de andere kant van de arduino voor de analoge pinnen. Met behulp van jumper draden, zorg ervoor dat op pin A tot en met A0 (analoog), B tot A1, en C a2.
Stap zes: LA, CLK en OE draad
Met behulp van jumper draden, stormloop op vanuit LAT tot A3 pin voor uw LAT. Vervolgens sluit een jumper draad aan uw CLK op pin 8. Voor uw OE draad, loopt een jumper van de OE tot pin 9 op je arduino.
Uw verbinding moet uitzien om wat de bovenstaande foto's weer te geven.