Stap 7: De Arduino klaarmaken
Zoals eerder gezegd, draait dit project op het standaard Firmata-protocol. In wezen, is standaard Firmata een makkelijk te gebruiken interface met de Arduino board waarmee u de besturing van het rechtstreeks in real time via een andere programmeertaal op een ander apparaat, zoals Python of C++ op een laptop. Voer de volgende stappen voor het instellen van de standaard Firmata:
Open de Arduino IDE en de krab controleur Arduino Mega verbinden met uw computer via een USB A naar B-kabel. Klik op Bestand -> voorbeelden -> Firmata -> StandardFirmata. Dit laadt de nodige voorbeeldcode naar de Arduino IDE. Nu, klik op Tools -> bestuur -> Arduino Mega 2560 of Mega ADK. Dit verandert het type bestuur zodat de IDE weet welke hardware het samenwerkt. Tot slot, klik op Tools -> Serial Port->(Serial Port Name). Dit zal de Arduino IDE ingesteld op de opgegeven seriële poort waar de Arduino Mega is aangesloten (meestal de naam van de seriële poort is zoiets als COM # voor Windows). Wanneer alle instellingen correct zijn ingesteld, uploaden de standaard Firmata-code op de Arduino door te klikken op de pijlknop naast de check mark op de linker bovenhoek van de Arduino IDE. Als er geen flagrante oranje fouten in het logboek van de Arduino IDE zijn, is vervolgens de code geladen met succes op de Arduino bord.
U kunt testen het protocol van de standaard Firmata en ervoor te zorgen dat het werkt met behulp van de Firmata Test applicatie. Kunt u dit hier downloaden: http://firmata.org/wiki/Main_Page. Stormloop naar de executable Firmata_Test. Vanaf hier, klikt u op poort->(Serial Port Name). De naam van de seriële poort is tevens gebruikt voor het uploaden van de code in de Arduino IDE. Na een paar seconden, moet u een heleboel pin-informatie weergegeven. U kunt deze in real-time. Wij zijn met name geïnteresseerd in PWM pin 2 en 3, evenals alle de analoge input pinnen gebruikt voor de potentiometers. Merk op dat het Firmata testprogramma enigszins glitchy met de Arduino Mega, zodat u wellicht een paar keer opnieuw de volledige analoge pin-gegevens op te halen. Neem nota van alle pins worden gebruikt en hun reeksen, zoals deze zal worden gebruikt in de krab-Simulator.