KRAAN GAME (16 / 34 stap)

Stap 16: Code voor alle onderdelen

Hier is alle jamed van de code samen.  Nu we de stappenmotor heen en weer langs het spoor uitvoeren kunnen, verhogen en verlagen van de klauw, en openen en sluiten van de klauw.

Ik krijg een hoge pek gepiep ergens vandaan...  Ik zal gewoon kijken voor rook voor nu.

ARDUINO CODE / / /

2 joysticks met potten om te controleren van een stepper en twee DC motoren snelheid en richting *** / /
Opmerking: gewijzigd voor het uitvoeren van NEM23 stepper met Stepper Motor Driver v1.2 van RepRap

verklaar pinnen voor Stepper
int potPin_X = 1;
int Step_X = 13;
int Dir_X = 12;
int Enable_X = 8;

verklaren van waarden voor stepper
int Speed_X = 0;       stap snelheid (vertraging tussen stappen)
int val_X = 0;
int h = 0;

pinnen voor DC motor A verklaren
int potPin_A = 2;    Selecteer de invoer pin voor de potmeter
int val_A = 0;       variabele de waarde afkomstig van de sensor opslaan
Declareer variabelen voor DC A
int j = 0;
int Dir_A = 4;
int Speed_A = 5;

verklaar pinnen voor gelijkstroommotor B / / klauw openen/sluiten
int potPin_B = 3;    Selecteer de invoer pin voor de pot
int val_B = 0;       variabele de waarde afkomstig van de sensor opslaan

Declareer variabelen voor DC motor B
int k = 0;
int Dir_B = 7;
int Speed_B = 6;  PWM

VOID Setup {}
Setup van stepper pinnen
pinMode (Step_X, uitvoer);
pinMode (Dir_X, uitvoer);
pinMode (Enable_X, uitvoer);

Setup DC motor A pinnen
pinMode (Dir_A, uitvoer);
pinMode (Speed_A, uitvoer);

Setup DC motor B pinnen
pinMode (Dir_B, uitvoer);
pinMode (Speed_B, uitvoer);

Serial.begin(9600); Merk op dat seriële comm kan worden gebruikt om te debuggen
maar het zal vertragen de code en de stappenmotor alot vertragen (en verwarrend voor mij)
}

void loop {}

STEPPER LEZEN EN CONTROLE / / /

lezen van locatie voor joystick en berekenen van de waarden voor stappenmotor
val_X = analogRead(potPin_X);    luiden naar de waarde van de sensor
h = val_X - 517;  center posities - 517 is hoe ver van centrum?
h = abs(h);      absolute waarde
Speed_X = 70000/h;  Deze wiskunde keert u de waarde en is volledig schaalbaar als nodig (waarde gevonden via trial and error)
De vertraging tussen stappen bepaalt de snelheid van de motor
Dus, vertraging omhoog = snelheid omlaag
Opmerking: Speed_X = 70000/h goed gewerkt voor deze combinatie: EasyDriver -> NEM17-stepper
Speed_X = 160000/h; Opmerking: Snelheidsberekening uit Stepper Motor Driver V1-2 (RepRap) -> NEM23-stepper
controle van de stappenmotor / /
OPMERKING:
voor EasyDriver: hoog = disable
voor RepReap Stepper driver v1.2: laag = Disable
Als (val_X > = 530) {}
digitalWrite(Enable_X,HIGH); inschakelen
digitalWrite (Dir_X, hoge);  Set richting
digitalWrite(Step_X,HIGH);
delayMicroseconds(2);
digitalWrite(Step_X,LOW);
delayMicroseconds(Speed_X);
}
Als (val_X < = 500) {}
digitalWrite(Enable_X,HIGH); / / enable
digitalWrite (Dir_X, laag);  Andere richting
digitalWrite(Step_X,HIGH);
delayMicroseconds(2);
digitalWrite(Step_X,LOW);
delayMicroseconds(Speed_X);
}

Als (val_X < = 530 & & val_X > = 500) {}
digitalWrite(Enable_X,LOW);  de stappenmotor uitschakelen als de joystic in het centrum ligt
voor EasyStepper: hoog = disable
voor RepReap Stepper driver v1.2: laag = Disable
}

DC MOTOR A - LEZEN EN CONTROLEREN / / /
Lezen van locatie voor joystick en berekenen van de afstand en vanuit Midden
val_A = analogRead(potPin_A);    luiden naar de waarde van de sensor
j = val_A - 517;  517 is center posities - hoe ver van centrum
j = abs(j);      absolute waarde

sommige grenzen op j te houden PWM waarden nuttige plaatsen
onder 100 de motor niet verplaatst en PWM max is 255
Als (j > = 510) {}
j = 510;  de meest de PWM-pin kan doen is 255
}
Als (j < = 200 & & j > = 10) {}
j = 200;    onder 100 PWM de motor maakt een hoge pek klinken en niet beweegt
}
Als (j < = 10) {}
j = 0;    minder dan 10 is de joystick zeer dicht bij het centrum
}

Uitvoeren van DC motor een gebaseerd op analoge ingang joystick
Als (val_A > = 530) {}
digitalWrite (Dir_A, hoge);  andere richting
analogWrite (Speed_A, j/2); PWM uit (delen door 2 omdat max is 255)
}
Als (val_A < = 500) {}
digitalWrite (Dir_A, laag);  //
analogWrite (Speed_A, j/2); //
}

Als (val_A < = 530 & & val_A > = 500) {}
analogWrite (Speed_A, 0);  uitschakelen als de joystick in het midden
}

DC MOTOR B - LEZEN EN CONTROLEREN / / /
Lezen van locatie voor joystick en berekenen van de afstand en vanuit Midden
val_B = analogRead(potPin_B);    luiden naar de waarde van de sensor
k = val_B - 517;  517 is center posities - hoe ver van centrum
k = abs(k);      absolute waarde

sommige grenzen op j te houden PWM waarden nuttige plaatsen
onder 100 de motor niet verplaatst en PWM max is 255
Als (k > = 510) {}
k = 510;  de meest de PWM-pin kan doen is 255
}
Als (k < = 200 & & k > = 10) {}
k = 200;    onder 100 PWM de motor maakt een hoge pek klinken en niet beweegt
}
Als (k < = 10) {}
k = 0;    minder dan 10 is de joystick zeer dicht bij het centrum
}

Uitvoeren van gelijkstroommotor B op basis van analoge ingang joystick
Als (val_B > = 530) {}
digitalWrite (Dir_B, hoge);  andere richting
analogWrite (Speed_B, k/2); PWM uit (delen door 2 omdat max is 255)
}
Als (val_B < = 500) {}
digitalWrite (Dir_B, laag);  //
analogWrite (Speed_B, k/2); //
}

Als (val_B < = 530 & & val_B > = 500) {}
analogWrite (Speed_B, 0);  uitschakelen als de joystick in het midden
}

afdrukken van waarden voor foutopsporing
Serial.Print(val_A);        getallen verzenden met PC, zodat u kunt zien wat het gaande
Serial.Print(",");
Serial.println(j);

}

Gerelateerde Artikelen

Kraan spel Revival! Met Arduino.

Kraan spel Revival! Met Arduino.

Hallo! Ik ben Noboyu.Ik ga vaak naar amusement arcade in Japan. Ik wil in het bijzonder de kraan game machine.Een dag... Ik kreeg een deel van de spel speelgoed kraan in een ongewenste winkel, het was gewoon weggooien als onverkochte vuilnis.En dat w
Bouwen van een grote kraan spel

Bouwen van een grote kraan spel

hoe het bouwen van een hele kamer kraan spel.  Gebaseerd op het arcadestijl 'Kraan Game' of 'Klauw Machine'.  Dit is een voortzetting van een instructable sjabloonwaarden getiteld kraan GAME waarin we een 2-assige kraan spel in een kozijn bouwden.  N
Altoids Tin reizen Games - Pocket Size Fun

Altoids Tin reizen Games - Pocket Size Fun

Altoids blikken zijn verbazingwekkende dingen en hier is nog een ander leuk gebruik voor hen. Terwijl dit instructable een checker/schaakbord, tic-tac-toe en backgammon omvat de mogelijkheden zijn echt eindeloos dus voel je vrij om toe te voegen van
How To Play Gameboy Games op iOS

How To Play Gameboy Games op iOS

vandaag ga ik jullie laten zien hoe spelen Gameboy op iOS met geen Jailbreaking helemaal 100% juridische. Als ik niet geef stappen specifiek vertel me in de commentaren of zoek up op youtube "how to play GBA Games op iPod"Stap 1: Ga naar de Webs
360 graden op zoek kraan

360 graden op zoek kraan

Korte handleiding voor het bouwen van uw eigen stadsgezicht bekijken kraan, stap voor stap volgen of inspiratie te nemen en bouwen van uw eigen versie!Stap 1: Een basis bouwenafhankelijk van hoe groot u bouwen uw kraan wilt, zal u wilt bouwen van een
Garage Gantery kraan

Garage Gantery kraan

Gebruikte materiaal50 * 38 * 3 mm buizenHoek ijzer 25 * 25 * 3 mmC profiel 75 mm * 38 mm * 6 mmGate wielen (8)Ruwe bouten (12mm)Moeren en bouten (10mm)Stap 1: Start-en landingsbanen balken Ik begon door het maken van de pijlers waar het C-profiel(sta
Game Boy kostuum

Game Boy kostuum

Hoewel mijn zoon meer van een 3DS kinda jongen is, houdt hij van vintage video-games en alle dingen Nintendo dus besloot hij dit jaar wilde hij worden en oldskool Nintendo Game Boy voor Halloween. Hier is hoe ik hem met mijn naaimachine gemaakt.Stap
DIY Hoe maak je een papier-kraan - Origami

DIY Hoe maak je een papier-kraan - Origami

DIY Hoe maak je een papier-kraan - OrigamiStap 1: DIY-Hoe te maken van een papier-kraan - OrigamiDIY Hoe maak je een papier-kraan - OrigamiDIY Hoe maak je een papier-kraan - OrigamiDIY Hoe maak je een papier-kraan - OrigamiDIY Hoe maak je een papier-
Messtival Games

Messtival Games

Dit Instructable is een update aan mijn vorige op het runnen van een rommelige games dag; Messtival. In dit Instructable zal ik verzamelen meer ideeën samen die kunnen worden gebruikt als stand-alone spellen, of als onderdeel van een groter evenement
Cellulaire automaten en een implementatie van Conway's Game of Life

Cellulaire automaten en een implementatie van Conway's Game of Life

Voor zover ik weet, zijn alleen er twee instructables artikelen over cellulaire automaten die kunnen worden gevonden hier en hier. Noch artikel wordt uitgelegd wat cellulaire automaten zijn, waarom zijn ze interessant of hoe een hen kunt implementere
Macht van uw badkamer door Water kraan

Macht van uw badkamer door Water kraan

Tekort aan elektrische energie is een groot probleem in mijn land en belasting arcering hier regelmatig voorkomt. Dus, de meeste van de tijd die ik over energie-efficiëntie en hernieuwbare energie denken. Naar mijn mening, waarom ik ben niet met behu
OTCA Metapixel - Conway's Game of Life

OTCA Metapixel - Conway's Game of Life

Conway's Game of Life is een soort 2D cellulaire automaat die gebruikmaakt van een eenvoudige set van regels voor het beschrijven van het gedrag van de cellen over discrete tijdstappen. Verrassend, kunt u zeer complexe gedrag genereren van cellulaire
DIY Gamer Flicker boek

DIY Gamer Flicker boek

Beu staren naar een scherm. Ga van analoge en maak uw eigen boek van de DIY Gamer Flicker papier. Teken uw animatie beeld per beeld op de downloadbare sjabloon en kleuren krijgen. De DIY Gamer heeft slechts een een kleurenscherm, maar met de papieren
Eenvoudige supersterk hydraulische kraan door FEJV

Eenvoudige supersterk hydraulische kraan door FEJV

Dit instructable toont u hoe te bouwen van een eenvoudige kraan van de super sterke hydraulische brug met behulp van een smalle stukje MDF, een paar schroeven en ringen en twee spuiten.De kraan kan worden beide 3D afgedrukt, lasercut of knippen door