Stap 5: bedrading
De ATMega328 chip gebruikt op de Arduino bevat interne pull-up weerstanden, zodat we niet nodig hebben om individuele weerstanden draad voor elk van de arcade-knoppen. Dit vereenvoudigt de controller bedrading. Dus alles wat moet worden gedaan om de draad van de arcade-knoppen is het soldeer een been op grond, en sluit het andere been aan op één van de digitale ingangen van de Arduino board.
Dat gezegd hebbende, pin 13 kan niet worden gebruikt als een digitale ingang met de interne pull-up weerstand. Zie pullup weerstanden in de digitale pinnen artikel op de website van Arduino voor de redenen waarom. Voor deze pin worden we gebruiken een externe pull-down-weerstand. Als u niet zeker weet wat een weerstand van pull-tabs-opwaarts/pull-down doet, check deze geweldige tutorial op ladyada.net .
Bedrading van de potentiometers vereist een draad van de grond, een draad aan één van de analoge ingangen van de Arduino, en een derde + 5V draad. Terwijl de potmeter is gedraaid of aangepast, de weerstand van de potentiometer verandert tussen de grond en + 5V draad. Volgens de wet van Ohm, spanning = huidige * weerstand, dus met een constante stroom van input en een variabele input weerstand, de uitgangsspanning variabele zullen. Het is deze variabele spanning, dat de Arduino op de analoge pinnen leest.
Het bijgevoegde bedradingsschema (gemaakt met de grote Fritzing software) laat zien hoe kabellengte tot elk van de onderdelen naar de Arduino board. De zwarte draad vertegenwoordigt grond, de rode draad vertegenwoordigt + 5V, paars en oranje draden zijn digitale ingangen aan de Arduino en de blauwe en groene draden zijn analoge ingangen aan de Arduino. Merk op dat de grond draden en + 5V draden hebben tussen de knoppen en potentiometers zijn overbrugd.
Voordat u verdergaat met de volgende stap, u het handig om te printen van een kopie van het bedradingsschema om te verwijzen vindt wellicht naar terwijl soldeer je.