Stap 2:
MKII DESIGN
Luidsprekerdrivers: acht full range luidsprekers 4 inch, 25 watt elk,
een naar beneden gerichte subwoofer 5 inch 20 watt
Hoe klinkt dat? luisteren
https://dl.dropboxusercontent.com/u/14311256/io4%2...
Opgenomen in de woonkamer met vloerbedekking met twee sofa's, so... niet veel room reverb natuurlijke
Verliet kanaal - nauwe mic: Audix OM2 in de buurt van de sub-poort
Rechterkanaal - Ambient mic: sE USB2200A over 6 meter
MkII ontwerpconcept-
EEN KRACHTIGER TOON ZOU MAKEN DIT EEN NUTTIGE PRAKTIJK VERSTERKER VOOR ELK SOORT BASGITAAR.
Acht 100mm luidsprekers in een equatoriale ring en een regeling van de hoorn op de neerwaartse geconfronteerd met bas poort.
De MK II-model gaat door een lange ontwikkelingsfase, hier zijn de stappen die het heeft meegemaakt:
1. aansluitingen en schakelaars: A Speakon aansluiting met crossover wired in de lagere achterkant van kalebas dus speaker array kan gemakkelijk om te verbinden met een externe 50W stereo versterker. Dit vergemakkelijkt de A / B vergelijking van luidheid, vervorming en frequentie respons. Een SUB WOOFER polariteit cross-over schakelaar maakt verdere vergelijkingen, drie posities het biedt vermeld opties: Subwoofer in fase, subwoofer uit, subwoofer uit fase. Dit maakt nogal een verschil en blijkt hoeveel er interactie is tussen de volledige gamma luidsprekers en de subwoofer als gevolg van lucht koppeling rond de buitenkant van de sferische behuizing (denk ik).
2. de Subwoofer is geïsoleerd van het bovenste spreker gebied door de chauffeur met een lengte van kunststof pijpreiniger 170mm binnendiameter, afgetopt met een schijf van 15mm dik multiplex, vastgebout aan het basisbord met 6mm studding. Dit triplex-schijf biedt ook een anker voor een lengte van 6mm studding bouten door de bovenkant van de pompoen stevig vast in de vergadering van de subwoofer aan de kalebas te. (MK had ik de sub klankbord geschroefd om blokken van hardhout gelijmd binnen de rand van de kalebas, vatbaar voor splitsen)
3. de acht equatoriale luidsprekers bedraad in twee ringen van vier, d.w.z. afwisselend L & R kanaal dus één luidspreker op elke windstreek van 90 graden. deze regeling vernietigt een stereo beeld, maar ik wilde om te experimenteren, wat gebeurt er als een set wordt overgeschakeld naar de omgekeerde fase? (met de subwoofer uitgeschakeld, alle lagere frequenties opheffen, alleen een dunne drietraps geluid) dit heeft geen praktische gebruik behalve te demonstreren dit effect van de annulering. Ik doe niet goed met puur theoretische ontwerpen, ik nodig om theorie in de praktijk brengen en trainen van de oren.
4. de kalebas klinkt als het is teveel druk pompen en er is geen vent, behalve het oneven ¼ inch socket gat. Gedreven door externe versterker (geen subwoofer) de uitvoer is duidelijk veel harder, maar de Toon gekleurd is, dat wil zeggen niet natuurlijke transparant geluid dat hifi ontwerpers naar streven.
VOLGENDE fase van ontwikkeling - actieve / passieve speaker array
5. herbedraad het 8 full-range 4 Ohm luidsprekers. Vier geconfronteerd met luidsprekers vooraan zijn serie wired in paren, dus elk kanaal rijdt twee sprekers, serie bedraad aan 8 Ohm belasting geven. Deze regeling bedrading vergemakkelijkt het laden op de twee 6 watt kanalen, dit in theorie verlaagt het vermogen, echter met twee spreker kegels bewegen synchroon geeft het line array effect en de schijnbare luidheid lijkt niet veel afgenomen. (subjectieve waarneming, sommige metingen zou nuttig zijn hier)
6. de resterende vier luidsprekers achteruit geconfronteerd zijn niet bedraad aan iets zodat ze als passieve radiatoren, dus fungeren dat de kalebas gedraagt zich enigszins als een open klankbord luidspreker •, dat wil zeggen een vlakke montage bestuur zonder omsluitende zijden of rug. De kalebas duidelijk is een behuizing, maar de luidsprekers geluid op een gelijkaardige manier aan de open klankbord, stralen zoals de voorluidsprekers uitduwen aan de achterkant zijn in trek. Ik denk dat dit een betere Toon geeft en straalt het geluid net zo goed in de kamer rond net als bij alle 8 sprekers die werkt in unisono.
Dit is allemaal theoretische, een geluidsstudio, uitgerust met microfoons en spectrumanalysetoestellen nodig zou zijn om de ontwikkeling van de luidspreker ontwerp op een wetenschappelijke manier, ik heb geen van die dingen dus ik ben het lezen van alles wat ik kan over HiFi speaker ontwerp en wordt geleid door intuïtie en observatie, dat wil zeggen met behulp van mijn oren.
Zal ik meer als het project ontwikkelt.
• Hier is een link naar een artikel over open klankbord speaker ontwerp
http://www.Hi-fiworld.co.uk/LOUDSPEAKERS/68-techn...