Ontwikkelen van een sferisch gevormde combo gitaarversterker voor gebruik door akoestische basgitarist als draagbare geluid versterking. De versterker moet idealiter wegen minder dan 8 kilo voor gemakkelijke portabiliteit, kunnen worden uitgevoerd op netspanning of accuvoeding werkt en hoge kwaliteit geluid en goede basweergave kenmerken ondanks het kleine formaat moeten geven. Noodzaak geboden zoals altijd de motivatie, ik wilde verbeteren de diepte en de kwaliteit van de Toon van mijn akoestische basgitaar, net genoeg om het niveau in overeenstemming met de VN-versterkte akoestische violen, fluitjes, klein pijpen etc. spelen samen in een typische volksmuziek sessie omgeving.
Opmerking: Mijn akoestische basgitaar is goed gemaakt, maar het lichaam heel zwaar gebouwd om te houden van de stress van die grote bas snaren het mist akoestische resonantie enkel waar u het meest nodig hebben, aan de onderkant. Onversterkte het instrument heeft een dunne Toon en ratels omdat je echt raken het moeilijk te krijgen van het volume. Toen ik het instrument kocht, een Tanglewood TAB2CE-ST0 ik vond het de beste bas resonantie van de verschillende modellen die ik had geprobeerd te hebben (alle geprijsd op onder £400) misschien de duurdere aanbiedingen beter presteren maar ik zou voorstellen dat elke akoestische basgitaar op de laagste frequenties een beetje te stimuleren zou profiteren.
OPMERKINGEN
Op dezelfde manier als de geluidssterkte contour switch op een stereo versterker laat ons toe om muziek in meer detail horen wanneer de volume-instelling laag is, versterkt mijn kleine versterker de bas en treble frequenties precies de juiste hoeveelheid zodat de bas een belangrijke aanwezigheid in een traditionele akoestische folk instrumentaal sessie in de gezellige bar. Sessie goers vaak frons op iedereen om in een versterker, maar niemand leek te voelen geïntimideerd door mijn kalebas, in feite de meeste mensen hield van het idee van het en de snoezige verschijning. Het werd liefdevol bekend als Colin's biologische pompoen versterker. Mensen nog steeds vragen me erover maar aangezien veel in het openbaar opnieuw opbouwen die niet heeft gebruikt.
LINE ARRAY EFFECT
Het line array principe was zeer veel op mijn mening wanneer het ontwerpen van de lay-out van de kleine luidsprekers in het amp van de kalebas, ervaren spelen optredens met behulp van het Bose L1 systeem. Als u nog niet gehoord die ik verzoek u dringend te dus of op zijn minst Lees de uitstekende beschrijving gegeven op de Bose-website:
http://www.Bose.com/controller?URL=/shop_online/speakers/portable_amplification_systems/index.jsp
Het was de lijn matrix fenomeen dat kreeg me al opgewonden, dat de lijn van kleine luidsprekers zal het geluid van je band aan de achterkant van de zaal met veel minder Val af in macht dragen, zodat niemand in de kamer heeft om hun interne organen herschikt vanwege de buitensporige geluidsdruk.
Een voorversterker nodig is om de verhoging van een passieve elektrische gitaar kleine productie overeenkomen met de kalebas amp lijn-niveau-ingangen.
De foto hierboven toont de kalebas met Tanglewood akoestische basgitaar aangesloten rechtstreeks, zonder een voorversterker werkt zoals de ingebouwde piëzo-brug-voorversterker een relatief hoge output heeft. Elke gitaar effect pedaal waarschijnlijk zal dienen als een voorversterker, zou ik adviseren het gebruik van een grafische equalizer pedaal ook biedt flexibele EQ en dit is wat ik het meest gebruikt om te verkrijgen van een mooie afgeronde Bas Toon van de kalebas.
iPod of soortgelijke apparaten kunnen direct worden aangesloten zonder voorversterker. De voordelen van het line array effect werd duidelijk toen ik het op deze manier gebruikte, ik merkte met muziek spelen bij ongeveer de helft van volume in de lounge zou mij zitten kundig voor het perfect duidelijk horen in de keuken naast de deur zelfs tijdens het afwassen. Muziek afspelen via een conventionele stereo luidsprekersysteem zou nauwelijks hoorbaar zijn in de kamer ernaast en de Øresund detail ontbreekt.