Stap 7: Inzicht in de Code â knipperen
Wanneer je alleen maar te knipperen (eenmaal per 4 seconden, gemiddeld)
of wanneer je een luid geluid hoort.
De eerste gebeurtenis wordt aangeroepen door een random generator. Het schept een willekeurig getal tussen 0 en 100, en als het getal groter dan 99 is, ze knippert. Met een framerate van 25, dit gebeurt elke 4 seconden gemiddeld.
Vervolgens wordt gecontroleerd of de horizontale ooghoogte onder een bepaald punt, is want dan je één frame minder voor de knipperende animatie moet. Om te voorkomen dat twee knippert tegelijkertijd, gaat blinzelt waar, wat betekent dat er zijn geen willekeurige getallen gegenereerd.
De lange rij van alss is de frameanimatie controleert welke frame net is gebleken, en wordt blinzelt ingesteld op false nadat de animatie is voltooid.
Als (blinzelt == false) {}
Als (blinzelGenerator < 99) {}
blinzelGenerator = willekeurige (100);
}
else {}
blinzelt = true ;}}
if(blinzelt == True) {}
Als (blinzeln == b6) {blinzeln = b2;}
Als (blinzeln == b5a) {blinzeln = b2;}
Als (blinzeln == b5) {blinzeln = b6; blinzelt = false; blinzelGenerator = 1;}
Als (blinzeln == b4) {}
Als (yWert < 40) {}
blinzeln = b5;}
else {}
blinzeln = b5a; blinzelt = false; blinzelGenerator = 1;}
}
Als (blinzeln == b3) {blinzeln = b4;}
Als (blinzeln == b2) {blinzeln = b3;}
Als (blinzeln == b1) {blinzeln = b2;}
afbeelding (blinzeln, breedte/2, hoogte / 2 + 12);
}
In de / / EQUALIZER u ook vinden:
Als (nichtBlinzeln > 120) {}
nichtBlinzeln = 1;
}
println(nichtBlinzeln);
Als (nichtBlinzeln < 1.5) {}
Als (ton1s > 2) {}
blinzelGenerator = 99,5;
nichtBlinzeln = 100;
}
}
Als (nichtBlinzeln > 99) {}
nichtBlinzeln = nichtBlinzeln + 1;
}
Dat is de tweede reden te knipperen, want ton1s (een lage frequentie) gaat meer dan 2 (een hoge waarde). Dan krijgt de knipperende generator een 99.5, dat wil zeggen, het moet knipperen, en een waarde met de naam nichtBlinzeln telt van 100 tot 120 (0.8 seconden) opnieuw instellen. Dit vermijdt knipperen de hele tijd wanneer er zeer luid.
In het geval dat u de code heb gelezen, je hebt misschien gemerkt dat ik niet alle knipperende frames gebruiken in de instelling, ik gebruikte een aantal van de omhoog-and-down-motie. Dit is alleen maar omdat het ziet er meer vloeiend.