Stap 1: Concept gebouw / grafisch ontwerp
Dit is altijd de eerste fase van de bouw van elk spel. Je maakt hier schetsen en ontwerp ideeën over de functionaliteit van uw spel. Nooit start een spel door te programmeren. Uw code zal worden geschreven en herschreven een aanzienlijke hoeveelheid tijd te verspillen. Neem de tijd om samen te stellen een "95% model," dat is alles wat die je denkt dat uw spel op conceptueel niveau nodig. U zal onvermijdelijk denken aan de toegevoegde functionaliteit tijdens programmeren, dus heb de overgrote meerderheid van het concept afgerond vooraf.
Omdat mijn spel idee was de populaire Flappy Bird remaking, was deze etappe beperkt tot het ontwerpen van de afbeeldingen in het programma moeten worden gebruikt. Ik ontwierp een statische blauwe vogel en een pijp voor het obstakel. Ik de pijp 180 graden gedraaid en gebruikt twee afzonderlijke afbeeldingen voor de boven- en onderkant pijpen. Alle drie de beelden worden aangetroffen boven en ze moeten worden genoemd als volgt:
blue_bird.png
tube_bottom.png
tube_top.png
Ik zou niet grijpen de beelden van de stap hierboven voor uw programma. In plaats daarvan de beelden uittreksel uit de .zip die ik opnemen onder deze stap om ervoor te zorgen u precies wat nodig is. U moet de plaats van de afbeeldingen in een map met de naam "middelen", die u plaatst in de bin-map in de bestanden van uw programma. Dit is alleen nodig op basis van de code die ik verstrek; u kunt echter de naam van de map wijzigen naar iets van uw voorkeur.
Ik gebruikte Photoshop Elements om het ontwerp van de beelden. Een belangrijke factor om te onthouden bij het ontwerpen van uw afbeeldingen, moet u ervoor kiest om dit te doen, is gebruik van enige geïnterlinieerde png-afbeeldingen te verwijderen van de achtergrond van uw afbeeldingen. Hierdoor de transparantie van alles naast de afbeelding.
In de ontwerpfase gebouw, moet je ook een idee van de GUI-indeling en kenmerken van de algemene gameplay van het spel die u zal schrijven. Bijvoorbeeld, in dit spel voorzag ik het spel om te beginnen op een scherm van de plons. De achtergrond zou hetzelfde als van het spel achtergrond (bewegende pijpen van rechts naar links). In het midden van het scherm is een knop te klikken wanneer je klaar om te spelen, en elke keer een ronde begint, u en naar een zwart scherm verdwijnen zal. Dit kan allemaal te zien in de demo video die ik in de vorige stap.