Stap 8: Verdere
De eerste is het gebruik van live video. De foto's hierboven zijn van een installatie maakte ik gebruik van webcams voor het maken van een levende stereoscopische ervaring. De webcam-signalen gaan naar een PC waar ze worden gemanipuleerd in Max met verschillende effecten vóór wordt getoond op de monitoren. Op deze manier twee mensen samenwerken als één visueel systeem: de ene als de ogen, de andere als de hersenen. De Max patch (gemaakt met de hulp van Takuma Takahashi) neemt de twee video-feeds en een willekeurige vertraging en bemonstering effect op hen van toepassing. Dit levert een ongemakkelijk effect voor de kijker als hun perceptie switches ongecontroleerd tussen heldere 3D en een beschadigde visie van vertraging en dubbel-visie. Nogmaals is het dit evenwicht in de perceptuele proces tussen de synthese en de rivaliteit van informatie waarvan ik hoop dat de deelnemers kunnen experimenteren met.
Ten tweede, ik ben geïnteresseerd in hoe andere soorten, meer geavanceerde, sensoren zou kunnen maken van de conversie van een fysieke beweging in een visueel (of andere) perceptuele verandering interessanter. Het idee dat de waarneming niet slechts een passieve aanvaarding van stimuli is, maar een actief proces, niet alleen in de hersenen, maar het lichaam als geheel, iets is ik ben benieuwd naar verder onderzoek. Een idee dat ik ben bezig is een oog-tracker die oogbewegingen gebruikt om controle van audio stimulans, effectief beheren van uw oren met je ogen. Ik denk dat dit soort zintuiglijke vervanging of cross-modal perceptie fascinerend is en een heleboel mogelijkheden voor exploratie heeft.
Een van de redenen voor het opzetten van dit deze tutorial was want ik geïnteresseerd ben in het vinden van mensen onderzoeken soortgelijke thema's. Ik ben zo dankbaar voor elke feedback of advies en hoop dat dit tot enkele interessante interactie in de toekomst leiden zal. Neem de tijd om het toevoegen van een reactie hieronder.
Heel erg bedankt!