Inleiding tot Java Programming (5 / 8 stap)

Stap 5: i/o

Het is gemakkelijk om te schrijven spullen naar het scherm in Java. Zoals u in de vorige stap hebt geleerd, alles wat je hoeft te doen is:

System.out.println ("Dit is het spul af te drukken op het scherm!");

Een Scanner is een nuttig stuk van code waarmee een computer om invoer van een gebruiker te accepteren, een scanner kan worden gebruikt voor strijkers, ints, en dubbelspel. Een scanner die is ontworpen om te zoeken naar een tekenreeks, een int en een double zal er zo uitzien:

Scanner reader = new Scanner(System.in); / / hiermee uw code om invoer van de gebruiker te accepteren
Tekenreeksnaam; / / string is een ingang van brieven

int leeftijd; / / een int is een getal dat is van 0 tot 255 en bevat geen een decimaal
dubbele hourlyWage; / / een double is een getal dat een decimale waarde bevat

Gebruik de bovenstaande scanner op een nuttige manier is het zinvol om af te drukken een vraag die een de gebruiker kunt beantwoorden met de input die de scanner is verwacht, dus het zou als volgt uitzien:

System.out.Print ("wat is uw naam?");

Dus nadat u schrijf de vraag u de scanner vertellen moet dat het klaar zijn moet voor invoer van de gebruiker worden geaccepteerd:

naam = reader.nextLine();

Daarna kunt u gewoon herhaal de code voor de andere variabelen:

System.out.Print ("hoe oud bent u?");
leeftijd = reader.nextInt();
System.out.Print ("hoeveel Maak je per uur?");
hourlyWage = reader.nextDouble();

Vervolgens kunt u de antwoorden op de vragen in lid formulier afdrukken. Om dit te doen moet u println, zoals in de vorige stappen, behalve
Wanneer u een variabele afdrukt moet u de afsluitende aanhalingstekens en plaats een + voor elk variabele, en als u tekst wilt toevoegen na de variabele moet u andere plaatsen +. Dit is wat het zou moeten uitzien:

System.out.println ();
System.out.println ("uw naam is" + naam); / / wanneer u typt een + het geeft het resultaat van uw input van eerder
System.out.println ("You are" leeftijd + "jaar"); / / opmerking van de + na leeftijd omdat u wilt iets af te drukken na de int
System.out.println ("You make $" + hourlyWage + "per uur");
System.out.println ("hebben een leuke dag!");

Dus dit wat de volledige code eruit zal komen te zien is wanneer u klaar bent:

import java.util.*;

openbare klasse runner {}

openbare statische nietige leiding (koord [] args) {}
Scanner reader = new Scanner(System.in); / / hiermee uw code om invoer van de gebruiker te accepteren
Tekenreeksnaam; / / string is een ingang van brieven
int leeftijd; / / een int is een getal dat is van 0 tot 255 en bevat geen een decimaal
dubbele hourlyWage; / / een double is een getal dat een decimale waarde bevat

System.out.Print ("hoe heet je?") ;/ / Opmerking dat er behoeft niet println typen omdat de scanner het voor u doet
naam = reader.nextLine();
System.out.Print ("hoe oud bent u?");
leeftijd = reader.nextInt();
System.out.Print ("hoeveel Maak je per uur?");
hourlyWage = reader.nextDouble();

System.out.println ();
System.out.println ("uw naam is" + naam); / / wanneer u typt een + het geeft het resultaat van uw input van eerder
System.out.println ("You are" leeftijd + "jaar"); / / opmerking van de + na leeftijd omdat u wilt iets af te drukken na de int
System.out.println ("You make $" + hourlyWage + "per uur");
System.out.println ("hebben een leuke dag!");
}
}

Gerelateerde Artikelen

[Deel 1] Inleiding tot Java - aan de slag

[Deel 1] Inleiding tot Java - aan de slag

Hallo daar! Vandaag ga ik om u een beetje spoedcursus in de zeer interessante wereld van de codage van Java. U moet deze tutorial te volgen voordat u om het even welk van mijn latere tutorials!Stap 1: Dus u wilt Code?Dus wilt u code hè? Goed codering
[Deel 2] Inleiding tot Java - variabelen

[Deel 2] Inleiding tot Java - variabelen

Voordat u lezen:U moet hebben gelezen mijn eerste tutorial voor het lezen van dit één! Sommige dingen zullen niet zinvol als u dat niet doet!Nu dat u hebt voltooid een basistoepassing, waarom niet we gaan een belangrijke bouwsteen van codering; varia
Inleiding tot Leatherworking

Inleiding tot Leatherworking

Leder is een geweldig product dat is gebruikt door de mens sinds echt, het begin van de mens. Het is in kleding, schoenen, tassen, riemen en holsters en echt, vrij veel alles wat die je van bedenken kunt kan worden gemaakt van leer.Werken met leer is
Configureren MKS Sbase v1.2 32-bits domeincontroller basics en inleiding tot de Smoothieware.

Configureren MKS Sbase v1.2 32-bits domeincontroller basics en inleiding tot de Smoothieware.

ProlougeIk ben echt blij om te zien hoe deze fundamentele intro in Smoothieware en de MKS Sbase 1.2 controller zoveel aandacht hebben gekregen, en hoop echt dat het gaat om het helpen van mensen aan de slag of besluiten niet te.Ik heb aanvaard in rob
Inleiding tot het installeren van web apps.

Inleiding tot het installeren van web apps.

Webapplicaties zijn een zegen voor uw computeromgeving bieden. Traditioneel zou u computer software applicaties lokaal op elk systeem laden.  Zelfs met geautomatiseerde software kan implementatie systemen, nog steeds worden ondersteunen intensieve. M
How To Make Websites - Complete Inleiding tot de Webdevelopment

How To Make Websites - Complete Inleiding tot de Webdevelopment

Bekijk op YouTubeDeze video serie is het introduceren van websiteontwikkeling voor beginners die niets weet over het maken van websites. Deze eerste aflevering introduceert de software die ik gebruik in mijn workflow om websites te maken om de beste
Inleiding tot de Light Emitting Diode met behulp van Snap Circuits

Inleiding tot de Light Emitting Diode met behulp van Snap Circuits

In deze foto Instructable, leert u over de Light Emitting Diode, of LED. U zult ook leren hoe te bouwen van een eenvoudige schakeling die aantoont hoe de LED werkt met behulp van Snap Circuits.Onderdelen nodig:1 basis raster (11 "x 7.7") # 6SC B
Zomer 2014 Inleiding tot Engineering competitie

Zomer 2014 Inleiding tot Engineering competitie

Juli 3, 2014DOORGroep: Één stukBu JiaqingQian-JunqiXiang YinanYang SiyuanChen MiaomiaoVG100 INLEIDING TOT DE TECHNIEKDEPATMENT VAN INSTALLATIE-EN MACHINEBOUWUNIVERSITEIT VAN MICHIGAN – SHANGHAI JIAO TONG UNIVERSITEIT GEZAMENLIJK INSTITUUT(UM SJTU JI)
Inleiding tot vinyl plotter/snijplotters

Inleiding tot vinyl plotter/snijplotters

dit is een inleiding tot vinyl plotters en scharen.
DIY Android bal Maze - een inleiding tot de Androïde ADK

DIY Android bal Maze - een inleiding tot de Androïde ADK

InleidingAls je dit artikel leest bent u waarschijnlijk net als ik: ik doorlopen fasen waar ik zo verdiept in een project (die de meeste anderen zouden zien als triviaal), zo gefocust op het doel dat slapen en voedsel zijn afterthoughts, heb ik mijn
Inleiding tot chainmaille

Inleiding tot chainmaille

U hebben ooit begonnen breien een trui en dacht: "Ik wou dat dit betere bescherming tegen pijlen?" U kunt overwegen om onderaan uw breinaalden voor een paar tang en beginnen met het maken van sommige chainmaille.*Chainmaille is een sterke maar f
Inleiding tot LED Strips

Inleiding tot LED Strips

LED strips zijn een zeer leuke en effectieve manier om veel van de gloed en kleur aan een project. In dit Instructable leert u over de basissoorten strips en hoe ze tot de Intel Edison met Arduino breakout board vasthaken. Deze schakelingen omvatten
Inleiding tot het bouwen van individuele survival kits

Inleiding tot het bouwen van individuele survival kits

Hallo Instructables Gemeenschap,Hartelijk dank voor de positieve reacties en feedback, Favorieten & abonnementen voor mijn vorige projecten. Een ding die ik gerealiseerd door middel van berichten en commentaren voor mijn vorige Pocket Survival Kit De
Inleiding tot het Model vliegtuig Autopilot!!!

Inleiding tot het Model vliegtuig Autopilot!!!

Hi All!Ik ben twintig jaar oud. Ik pakte mijn arduino voor het eerst dat deze kerst, en ik heb het bijhouden van druk op mijn arduino toepassingen zodat ik u kan brengen dit instructable. Ik hoop dat het helpt!Het doel van dit project was het bouwen