Stap 2: Hello World & Hello kubus
Het eerste wat dat we gaan doen is log of "Hello World" afdrukken naar de Console van het Script. Zorg ervoor dat je in de MEL modus, en typ:
Vervolgens selecteert u de tekst en druk op control & enter. Dit zal het uitvoeren van uw opdracht! Nu moet je zien "Hello World" ingelogd de Script-Console. Laat nu opsplitsing wat we zojuist hebt getypt.
"print" is een commando (aka functie) dat Maya begrijpt. "Hello World" is de invoerreeks die we graag de opdracht print om echo in de console.
Oke dus ik zien kan dat je niet onder de indruk... goed laat doen iets visuele en veel meer awesome. Laat een veelhoek kubus met behulp van MEL maken. Je zou wonder wat is het commando voor kubus? Nou, maak een kubus met behulp van Maya's visuele interface (maken -> veelhoek primitieven -> Cube). Nu kijk op de console (Zie de derde afbeelding). De lijn die alle magie doet is:
Dus ga je gang en verwijderen van de kubus die u zojuist hebt gemaakt en kopieer en plak deze regel in de editor. Druk op control & enter en nu ziet u een kubus in de weergave van de belangrijkste perspectief. Sweet. Laten we eens een kijkje op de opdracht die de kubus. Met de opdracht start met polyCube, dit is wat vertelt Maya creëren we een veelhoek kubus in plaats van een veelhoek bol of nurbs kegel. De rest van de regel ingesteld vlaggen (aka parameters) van de opdracht. De manier vlaggen / parameters zijn opgegeven zijn in de volgende notatie:
parameterName - waarde
De eerste parameter instellen in de regel erboven is ch (ch is kort voor bouw geschiedenis) en de invoerwaarde is "op". De MEL opdracht verwijzing heeft een uitgebreide lijst van vlaggen en hun korte en lange namen. Hier is een link naar de polyCube van de opdracht netsh.
Voor een volledige lijst met opdrachten check out MEL commando referentie (Help -> MEL opdracht verwijzing).