Stap 2: Aan de slag met MaxMSP
Max patches zijn samengesteld uit vele "objecten" dat op wired samen. Een object maken, zet uw cursor over de lege patch en drukt u op n. U ziet een ovale verschijnen, dit is waar u Max vertellen wat voor soort object dat u wilt maken. Een van de meest eenvoudige objecten is het knopobject, maken een knopobject door te typen "button" in het lege object oval die u zojuist hebt gemaakt en druk op enter. U kunt ook vinden het knopobject op het menu rechts onder de kop "Basic" en sleep het naar de patch.
Objecten in Max kunnen worden aangepast door te slepen de bodem juiste hoek. Een object verplaatsen door het te selecteren en te slepen rond de patch. Een object kopiëren door de optie ingedrukt te houden en te slepen, plaatst u vervolgens uw exemplaar ergens in de patch.
Je moet nu twee knop objecten. Verbinden van de objecten door op de "uitlaat" (de donkere grijze doos op de bodem links) van de bovenste knop te klikken en te slepen uw muis de de "inlaat" (de donkere grijze doos op de hoogste linkerzijde) van de onderste knop. Deze actie zal leiden tot een patch-kabel tussen de twee objecten.
Willen werken met deze objecten, gestoken uw bagde slotwijze door te klikken op het hangslotsymbool in de linkerbenedenhoek van het venster (Command + E / Ctrl + E). Klik nu op de bovenste knop, u zal zien oplichten en ook leiden tot de onderste knop aan het licht omhoog. Wanneer een knop wordt geklikt, het brandt en een signaal genaamd een "bang" uit zijn stopcontact. Wanneer een knop een knal ontvangt, het brandt en passeert de bang via het stopcontact.
Merk op hoe te klikken op de bovenste knop zorgt ervoor dat de onderste knop aan het licht omhoog, maar op de onderste knop te drukken niet leidt tot de bovenste knop aan het licht omhoog. In Max informatiestromen in inhammen en out verkooppunten van objecten, zodat elke verbinding is een unidirectionele straat waar berichten kunnen doorgeven tussen objecten.