Stap 8: Battle Time!!
De arena bestaat uit twee 10" pleinen verdeeld uit elkaar door 2" - 4" getrokken op een tafelblad (afgebeeld in de video). Idealiter moet er ongeveer 6" tussen de zijkanten van de vierkantjes en de rand van de tafel.
Rules of engagement:
- JudoBots beginnen vierkant tegenover elkaar met de achterkant van de base aanraken van de rand van het plein en de arm volledig uitgebreid.
- Op de telling van drie, strijd!
- Er zijn drie manieren om een strijd te winnen: flip je tegenstander, duw je tegenstander van de tabel, of als je tegenstander een hydraulische mislukking ervaringen.
- Een patstelling treedt op wanneer de bots zijn zowel actieve maar niet tot elkaar kunnen komen.
- Remise treedt op als beide bots zijn ofwel gespiegeld of zijn afgevallen.
- Studenten niet het raken van de JudoBot met hun lichaam tijdens slag.
- Studenten moeten streven naar het controleren van hun JudoBot met precisie.
Hydraulische fout treedt meestal op wanneer de zuiger is rukte uit de spuit. Reparaties zijn niet zo eenvoudig als vulling van de regels, zo benadrukken het belang van de werking van de JudoBots met precisie. Als u een student roekeloos trekken op de injectiespuit in de hitte van de strijd ziet, bel voor een time-out. Het is beter om het doorbrengen van een paar seconden te herinneren uw student te vertragen dan er te besteden een minuut of twee tot vaststelling van de lijn.
De eerste tijd studenten slag het alsof de twee lijkt slecht geprogrammeerd machines gestuntel in elkaar. Dit is normaal - het duurt slechts enkele praktijk voordat je de knie van de controles en de basis tactiek.