Stap 2: De Code begrijpen
De belangrijkste component aan de klauw spelcode is de statusmachine.
Als je niet weet moet wat een statusmachine is u controleren op deze blogpost. Kortom is een statusmachine hardware taal structuur die u toelaat om een aantal acties in één module-code. U weet wat u wilt doen, maar u weet niet hoe om het code. Een statusmachine is een manier om uw gedachten met de structuur van een standaardcode organiseren.
In de afbeelding in deze stap kunt u de machine staat voor de klauw-machine.
De klauw-machine begint en worden ingesteld op de wait_state. Deze toestand bestaat gewoon te wachten op de startknop worden ingedrukt.
Zodra de startknop wordt ingedrukt en het is goed debounced is de volgende staat de start.
Vanaf hier treedt de gegevens van de joystick, vertegenwoordigd door richting, een van de vier richting Staten. In deze staat richting dat de bijbehorende motor is ingeschakeld.
Vanaf de start staat als de knop wordt ingedrukt treedt opnieuw het de lus waar de klauw druppels en pakt een prijs, of niet, dan weer in de wacht staat.