Stap 1: verlichting
De fundamentele en meest elementaire vorm van verlichting die vaak professioneel wordt gebruikt heet drie punt verlichting. In wezen hebt u een krachtig en gerichte belangrijkste licht, een zwakker en wijdverbreide vulling licht en een zachte achtergrondverlichting. Dit wordt vaak gebruikt in omgevingen met interview en geeft een mooie zelfs look.
Een interview voor een documentaire en wat doen die dramatische en onheilspellend look? Probeer iets genaamd limbo. Moeilijk weg te trekken, het creëert een echt fantastische look. Wat u probeert te doen is het wijzigen van de drie punt verlichting zodat uw vulling licht en de belangrijkste licht alleen licht uw onderwerp - u moet het minimaliseren van alle morsen op de achtergrond (die ik lijken te hebben verwaarloosd moet een zwarte of donkere tarp, doek, muur, gordijn, enz.). Vervolgens nemen de achtergrondverlichting en trek het hoge wijzen net zoals u met een drie wijs setup. Ik denk dat zij deden dit voor interviews in Saving Private Ryan, maar ik heb niet gezien dat de film in een tijdje dus me weten laat als ik verkeerd ben.
Aangezien ik lijken te praten over interviews ik geef een snelle tip - terugtrekken van uw camera en zoom in (tenzij je aan het doen zijn limbo en alleen als u een externe microfoon hebt). Dit zal de achtergrond een beetje vervagen. Het helpt ook om uw onderwerp ver van de achtergrond. Het kan raar gevoel maar het moet een meer cinematic look bieden zij binnen de grenzen van de beperkte diepte van veld consument camcorders bieden.
Wanneer op de set, probeer en gebruik als veel praktische verlichting mogelijk. Praktische verlichting is verlichting die eigenlijk wordt weergegeven op de set en de scène - lampen, overhead lichten, zaklampen, enz. Dit geeft u veel licht zonder dat het duidelijk is dat u extra verlichting gebruikt. Eerlijk gezegd, ik bijna altijd afhangen van praktische verlichting en natuurlijke verlichting (de zon) wanneer filmen... Niet een goede praktijk, maar ik kan worden ongeduldig.
Gloeilamp, TL en zonlicht hebben verschillende kleurentemperaturen. Ooit genomen een foto bij nacht en de lichten groen weergegeven? Dat komt omdat uw witbalans is ingesteld voor een gloeilamp of zonnige modus in plaats van TL-verlichting. Let op dat als u meng soorten lampen (gloeilamp + TL) moet u wellicht een funky witbalans en verschillende delen van uw afbeelding kunnen verschillende kleuren hebben.
Ik krijg veel vragen over de groene schermen. Laat ik eerst zeggen dat als je vervolgens niet kunt gebruiken. Als u echter krijgen de grootste die u kunt vinden. Zorg ervoor dat het niet glanzend (dwz gehouden samen met duidelijke verpakkingstape) en zorg ervoor dat het zeer goed licht maar op hoeken om niet te stuiteren van het groen in uw talent. Wat we willen voorkomen dat krijgt een groen op onze talent dat zou deel van hun overzicht verdwijnen. Het groene scherm goed licht, licht het talent goed - zowel vooraan en achter, en trek ze als ver vooruit van uw groene scherm af als je kunt. Zelfs professionele productiehuizen hebben soms problemen met hun groene schermen, dus verwacht niet stellaire resultaten onmiddellijk. Het is echter mogelijk en leuk om te proberen dus laat mijn waarschuwingen intimideren u niet.
Het belangrijkste ding te ontnemen dit is dat je moet krijgen als veel licht in uw afbeelding mogelijk. Meeste consumenten camcorders hebben automatische gain controle wat betekent dat als het beeld donkerder, de sensor gevoeliger voor licht ophelderen van het beeld, maar invoering van vervelende graan dat is bijna onmogelijk om te verwijderen is uitgevoerd. U allen weet wat ik over spreek, de dansende digitale puntjes direct weggeven dat uw film is eigenlijk niets meer dan een briljant (of erger) youtube-video. Altijd (en eenvoudig) kun je een scène donkerder in post maar heldermakende altijd leidt tot afschuwelijke resultaten.
Oef, wat een mondvol. Naar de cinematografie.