Stap 5: Texturing
Zodra we een solide basis helm hebben is het tijd om eventuele ruggen en de oppervlakte texturen te maken. U moet voor een soepele koepelvormige helm ter dekking van de gehele koepel in de vuller plakken. Mijn helm hoeft dat niet, maar ik wilde formulier richels in de oppervlakken en geven de helm een ruwe gesmede blik.
Meng de pasta in kleine hoeveelheden. Groter dan golf ball grootte en je probeert toe te voegen van de pasta die reeds is begonnen eindigen zal te afgaan. De P38 wordt geleverd met enkele kleine kunststof smoothers. Ik gebruik deze mix van elke partij en toe te passen. Dit gebeurde vrij ruwweg, toegestaan om te drogen en vervolgens geschuurd terug.
Doorgaan met het toevoegen van meer plakken, laat drogen en het zand terug. Herhaal dit proces totdat alle buitenste oppervlakken zijn behandeld en afgewerkt.
Voor een gladde afwerking, zodra de basisvormen zijn gemaakt, kunt u zand met steeds fijnere kwaliteiten van NAT en droog papier.
Zodra u hebt voltooid deze fase kunt u eventuele extra bits zoals klinknagels, filigraan werk of spikes en hoorns. U kunt de houder voor een kuif ook toevoegen als u reeds de koepel.