Stap 2: Ontwerp en Code uitleg
In de onderstaande afbeeldingen kunt u zien dat elke stappenmotor zich vrij over de as dankzij de lagers van de lade bewegen kan. Op de Y-as, wordt elk spoor verbonden met de houten structuur, zodat de X-as bovenop het zitten kan. Ook is op de X-as de servo dat verhoogt en verlaagt de krachtige magneet, zodat het zelf plaatsen kan alvorens stukken.
Feel free to download de sketchup-bestand en als u niet zeker van om het even wat bent prutsen.
Een ander interessant element van dit ontwerp is hoe gesprekken met de arduino en motoren. We moeten aanpakken, elk vierkant als een set coördinaten zodat we helling en afstand vinden kunnen, maar de traditionele methode van labeling vierkanten A1, A2, etc. werkt niet bijzonder goed in code. Standaard (x, y) coördinaten zijn veel vriendelijker. Die coördinaten, moeten echter in de vorm van een enkel nummer. Wat ik uiteindelijk doen wel elk vierkant toewijst aan een nummer, zoals je in afbeelding #3 zien kunt. Die nummers echt werken niet als de coördinaten op een 8 x 8 schaakbord, echter omdat we gebruik maken van een base 10 talstelsel.
Om dat probleem op te lossen, we nemen het grondtal 10 van elk vierkant en omzetten naar de basis van 8 met behulp van de operator modulus in C. bijvoorbeeld, is 27, 33 in basis 8, met het eerste cijfer wordt de x-coördinaat en de tweede y. Als je tellen meer dan drie vierkanten en tot drie vierkanten, voila! Beëindigt u omhoog op plein 27. Dit geconverteerde coördinatensysteem eindigt op zoek als beeld #4.