Stap 2: Afbeelding Cleanup
gaan vooruit moeten we witte objecten manipuleren die RoboRealm acht pixels wit als voorgrondkleur en zwart degenen als achtergrond. Alle van de volgende modules gebruiken deze veronderstelling als de basis voor de verwerking ervan. Om deze situatie te verhelpen omkeren we gewoon de afbeelding. Met behulp van de negatieve
module. (afbeelding #1)
Nu dat de cijfers in de juiste kleur kunnen we blijven door het verwijderen van alle BLOB's (aangesloten pixel groepen) die kleiner dan 70 pixels zijn. De keuze van 70 is grotendeels willekeurig, maar het moet een nummer waar de meeste van de kleinere onbelangrijke objecten zijn verwijderd. De werkelijke grootte hangt natuurlijk af van uw situatie. (afbeelding #2)
De cijfers zijn nu duidelijker weergegeven, maar als gevolg van de oorspronkelijke laag verlichting dat het beeld werd genomen in de rand van de cijfers is niet erg glad. Als u wilt het gladstrijken van dingen een beetje we gebruiken
de gladde Hull module om rond de cijfers vormen. (afbeelding #3)
Maar je zult merken dat er nog steeds een vrij groot probleem. De cijfers zelf zijn onderverdeeld in twee blobs. Om de beste overeenkomen met blobs moeten we de cijfers combineren tot een enkele blob...