Stap 30: programmeren
Programmering (of coding) kunt u functionaliteit toevoegen aan uw spel die niet door de Unreal Engine Editor wordt geleverd. Bijvoorbeeld, in afdeling 3 hebt u geleerd over het draaien van een acteur met behulp van een roterende Component. Maar wat als u zou willen maken van een onderdeel dat als een schild fungeert, bescherming van de acteur het gekoppeld aan? Dat is een voorbeeld van een spel monteur dat hebt u zelf te maken.
Hier zijn de tools die u voor het programmeren gebruiken kunt:
Blauwdrukken kunt u uw spel visueel programmeren. U kunt een blauwdruk voor uw eigen aangepaste tekens, voertuigen of entiteit. Hier is de beginnersgids voor Visuele Scripting van blauwdrukken in de documentatie van de Unreal Engine.
Bijvoorbeeld met blauwdrukken kan je samen de logica voor een tank. Bekijk de bovenstaande opleidingsvideo om te leren hoe dat te doen.
Voor beginners zijn blauwdrukken een aanbevolen uitgangspunt omdat blauwdrukken maken het eenvoudig toevoegen van functionaliteit aan uw spel. Het is echter volkomen aanvaardbaar te willen springen recht in tekst gebaseerde programmering.
U kunt uw Unreal Engine-games met behulp van C++programmeren. Als die laatste zin verbijsterd absoluut u en vervolgens het is aanbevolen om eerst leren van blauwdrukken, anders is het nog steeds perfect aanvaardbaar te springen recht in de programmering. Als u geen voorafgaande programmeerervaring hebt, lees dan de C++ programming tutorials in de documentatie van de Unreal Engine.