Stap 2: Bouw van de arm.
Het principe achter de arm is vrij eenvoudig. Ik wil om het aantal segmenten definiƫren op een arm en hebben de mogelijkheid om te draaien elk segment afzonderlijk te kunnen.
* Maak een nummer en een reeks knooppunten. Getal1 verzenden einde haven van range1.
* Maak een omgekeerde knooppunt om om te keren van het bereik. Bereik1 verzenden reverse1.
* Maak een rect knooppunt. Reverse1 verzenden naar breedte en hoogte poort van rect1.
* Maak een knooppunt uitlijnen als u wilt uitlijnen van elke rechthoek aan de onderkant van het punt van oorsprong. VAlign instelt op bodem.
Het maken van de stack.
NodeBox maakte veel shapes boven op elkaar, dus de volgende stap is om een lijst van punten waarop elke rechthoek worden geplaatst op te maken. Het omgekeerde knooppunt zorgt ervoor dat de eerste rect de grootste en de laatstgenoemde is de kleinste. Ik wil hen als een stapel stapel, dus ik maken van de som van alle vorige elementen moeten zal voor het berekenen van de positie van een element.
* Maak een segment knooppunt. Sluit reverse1 aan zijn lijst poort.
* Maak een som-knooppunt. Verbinden met slice1 het.
Beide knooppunten te selecteren en het maken van een subnetwerk van hen. Noem het iets zoals lopende totalen of accumulatie. Ga terug in het netwerk en publiceren van de poort van de grootte van slice1. Sum1 renderen en ga terug naar de root-netwerk.
* Range1 verbinding te maken met de gepubliceerde grootte haven van accumulatie.
Dit geeft als resultaat de lopende totalen die we gebruiken kunnen om een set van punten te maken.
* Maak een negate-knooppunt en accumulatie verzenden.
* Maakt een punt van knooppunt en negate1 verbinden met Y.
Dit resulteert in een lijst van punten omhoog gaat en dichter bij elkaar in de buurt van het einde.
* Maak een knooppunt vertalen. Align1 verbinden met Shape en maak punt1 te vertalen.
Nu moet u de stapel van rechthoeken. Merk op dat er geen ruimte tussen hen is.
Transformaties.
Laten we toevoegen dat een paar knooppunten zodat kunnen wij elk segment een beetje draaien en draaien, vertalen dit nieuwe object als een geheel.
* Maak een roteren knooppunt en translate1 verbinden.
* Maak een knooppunt vermenigvuldigen. Bereik1 verbinden met waarde1. Multiply1 verbinden met rotate1.
Dit draait elk segment een beetje. Wijzig de tweede waarde van multiply1 om het verschil te zien. Negatieve getallen terug een draaiing naar links, positieve enerzijds een draaiing naar rechts.
* Maak een ander roteren knooppunt om het hele object te roteren. Rotate1 verbinden met shape.
* Maak een knooppunt vertalen. Rotate2 verbinden met shape.
* Maak een knooppunt van de groep en stuur translate2 naar het.
Het knooppunt van de arm.
* Alle knooppunten te selecteren en het maken van een subnetwerk van hen. Noem het arm.
Ga terug in de arm-netwerk en publiceren:
* waarde van Getal1. Noem het segmenten
* vertalen van translate2. Noem het locatie
* waarde2 van multiply1. Noem het segment rotatie
* hoek van rotate2. Noem het hoek.
Ga terug naar de root-netwerk.
Een screenshot van de arm en de accumulatie-netwerk is aan de bovenkant van deze stap.