Stap 4: Scherm animatie
Scherm animatie gebeurt wanneer de speler zet 2 blokken correct op de top van elkaar. (verwijs naar BlockLever timer code). Om dit te doen moeten we alle blokken van de "Live" omlaag. Live blok verwijst naar de BAlive Array we gedeclareerd voor. die houdt het blokken slagen of mislukken als een Boole-waarde. (gewijzigd in BlockLever timer).
Scherm animatie dat ik werken met een teller-variabele en een Booleaanse Variable(discussed later) hebben gemaakt. dus eerst zullen wij verklaren. in het algemeen - verklaringen.
SYC As Integer, noanim as Boolean Dim
Oke. Voeg nu een Timer, naam: ScreenAnim - ingeschakeld: False - Interval: 25
Typ de volgende code:
Private Sub ScreenAnim_Timer()
SYC = SYC + 1
springen = 225
Als noanim dan springen =-225
Voor i = 1 To CBLOCK
' als blok levend is
Als BAlive(i) dan Block(i). Top = Block(i). Top + sprong
Volgende ik
BaseBlock.Top = BaseBlock.Top + springen
Als SYC = 10 Then
noanim = False
SYC = 0
ScreenAnim.Enabled = False
End If
End Sub
-Sluit de Code-Editor. Dubbelklik op de vorm en typt u de volgende codes. Dit deel wordt de opstarten-waarden ingesteld. als doel.
CBLOCK = 0
Rev = False
Doel = 15 ' max blokken
cmdU.Visible = False
cmdD.Visible = False
TRemain = doel - TBlocks
Oproep Annoy(0)
Volgende pagina naar de laatste stap...