Stap 2: Virtuele Pins
Virtuele pins worden gebruikt om te communiceren met bibliotheken (Servo, LCD en anderen), en implementeren van aangepaste functionaliteit. Het apparaat kan gegevens verzenden naar de widget op een virtuele pin als volgt:
* Blynk.virtualWrite(pin, "abc");
* Blynk.virtualWrite(pin, 123);
* Blynk.virtualWrite(pin, 12.34);
Ook kunnen virtuele pinnen reageren op updates van de waarde- en aanvragen. Deze functie zal bijvoorbeeld worden aangeroepen telkens App Widget gegevens voor virtuele Pin 5 aanvraagt:
* BLYNK_READ(5) {/ / gewoonlijk, moet u reageren met een virtuele pin-waarde. Blynk.virtualWrite (5, some_value); }
Deze functie zal worden aangeroepen telkens Widget van de App waarde naar virtuele Pin 1 schrijft:
* BLYNK_WRITE(1) {BLYNK_LOG ("kreeg een waarde: %s", param.asStr()); / / u kunt ook gebruiken: param.asInt() en param.asDouble()}
BLYNK_READ/BLYNK_WRITE functies zijn effectief "getters/setters" van de virtuele pinnen als u bekend met dit concept in andere programmeertalen bent. Gelieve ook rekening te houden met dat deze functies moeten minimale tijd uit te voeren, dus vermijd het gebruik van slaap/vertraging binnenkant van hen.
N.B: ontleend aan readme doc https://github.com/blynkkk/blynk-library/blob/mast...
In feite wilde ik een voorbeeld ter illustratie van de BASIC -gebruik van de opdracht Blynk.virtualWrite()
Ik maakte een schets in Arduino:
de waarde van adc pin wordt gelezen en als waarde < 100, een hoog naar virtuele pin 5 geschreven.
de magie gebeurt er dan in de blynk app waar ik ook kunt visualiseren van de adc analoge waarde en een LED licht wanneer ldr analoge waarde < 100