Stap 3: EQ: egalisatie
Tone knop: Één knop dat, toen draaide met de klok mee verhoogt hoge frequenties en verlaagt laag, en vice versa. Soms genoemd, contour, meestal gevonden voor zeer kleine mixers.
2-3 band: bestaat uit bass en treble knoppen of Low - Mid - hoog knoppen. Ik denk niet dat ik nodig om uit te leggen deze.
Semi - parametrische: Meestal een 3 of 4 band (lage Low-mid, hoge-midden, hoog) met ten minste een sweep. Een sweepable controle is er een die een paar knoppen heeft: één kiest een frequentie te stimuleren of te knippen, en anderzijds stelt de boost of knippen. De frequentie-knop heet een sweep. De onderstaande mixer heeft één sweepable band.
Volledig parametrische: Elke band heeft een sweep aan go along with it.
Illustratie: Deze bevatten schuifregelaars in plaats van knoppen. Elke slider heeft een vastgestelde frequentie en wordt verplaatst naar de aanwezigheid van die frequentie wijzigen. Deze zijn vaak niet gevonden op kanalen, maar zijn vaak te vinden op de totale mix (vlak voordat de uitvoer gaat uit). Ik heb grafische MKN met 3 schuiven en sommige met 31 + schuifregelaars.
Naarmate je verder komt in grootte van kleine mixers tot grote, vindt u de mate van controle over de EQ per kanaal te verhogen. Veel van de grote platen, zoals de Soundcraft MH-serie, hebben een 3e bedieningsknop op hun volledig-parametrische EQ bands: Q. net zoals de sweep stelt de frequentie van het "centrum" te stimuleren, de Q wordt ingesteld hoe breed de boost-bereik is. Als u een band EQ beschouwt als een regel met een heuvel of bult in het, de sweep sets waar de bult is, is de impuls sets hoe hoog de bult is, en de Q wordt ingesteld hoe breed de bult.
Veel digitale mixers kun je eigenlijk een grafische EQ op elk kanaal. Het kanaal op het scherm te selecteren, en stel haar EQ. Deze kunnen worden lastig, maar als u snel snijden een bepaalde frequentie in een live show wilt voordat hierdoor feedback en tijd is van cruciaal belang.
Ik heb u gezegd hoe met EQ, maar niet hoe goed in. Vele malen is het beste voor newbies te verlaten de EQ op flat (geen frequenties versterkt of knippen) indien mogelijk. Mastering gebruik van EQ neemt ervaring en onderzoek. Echter niet vergeten dat het een OK goed geluid goed kan maken, en een goed geluid geweldig, maar het niet vervangen wat moet in een slecht geluid.