Grote bal Maze Game (8 / 9 stap)

Stap 8: Setup


De machine moet op het niveau van de grond, met alle vier poten stevig op de grond worden geplaatst. Ik vond dat als een been iets van de grond was, het hele systeem zou gaan unstable en de Raad van bestuur zou beginnen te schudden.

Testen van de electricals
Het is mogelijk dat de bedrading van de versnellingsmeters en de motoren in de motoren draaien in de tegenovergestelde richting resulteert naar wat zij zouden moeten wanneer de controller wordt gekanteld. Dit is best getest zonder de tekenreeksen die de motor assen verbinden met de Raad van bestuur.

1. Houd de Raad zo dicht mogelijk bij horizontale mogelijk, en kantelen van de controller, totdat de motoren stopt. Als de controller niet horizontale moet dan u de platte versnellingsmeter waarden in de Arduino code aanpassen.
2. het kantelen van de controller lichtjes in alleen de X- of Y vlak en de overeenkomstige motor moet beginnen draaien. Kantelen van de Raad van bestuur in dezelfde richting en de motor moet vertragen en stoppen wanneer de Raad van bestuur over de dezelfde helling als de controller. Als de motor eigenlijk versnelt, moet u de waarden van de variabelen tableXmin, tableXmax of tableYmin, tableYmax te verwisselen.
3. Herhaal in de andere richting
4. de Raad van bestuur en de horizontale controller zodat de motoren zijn niet draaien, kantelen van de controller in één richting en kijken naar de richting van de rotatie van de schacht die de tekenreeks trekken zullen. Als de tekenreeks werd liquidatie op de onderkant van de schacht, zou het trekken de Raad van bestuur in de juiste richting? Als dat niet het geval is, keren de draad verbindingen op de motor of de motor stuurprogramma-bestuur.
5. Herhaal in de andere richting

Bevestig de tekenreeks
1. tie een haak aan één einde van de tekenreeks.
2. Sluit het aan op de lus aan de onderzijde van een van de randen van het bord.
3. Schuif het onder de riemschijf en vervolgens rond de schacht in het motorhuis. De tekenreeks moet voeden op de schacht van de onderkant van de schacht.
4. Wikkel de drie lussen rond de schacht en vervolgens uit naar de katrol aan de andere kant.
5. Houd de directieniveau en plaats van de drie lussen rond de schacht, zodat zij in het midden van de lengte van de schacht. Dit vermijdt de tekenreeks krijgen vastgelopen aan het ene uiteinde van de schacht als de Raad FullTilt bereikt.
6. het kantelen van de Raad van bestuur om het toevoegen van spanning aan het einde van de tekenreeks die al aan de Raad van Bestuur bevestigd.
7. Trek de tekenreeks met soortgelijke spanning aan de andere kant, en voeg een haak op een geschikte plaats op de snaar te houden een vaste spanning.
8. Sluit de tweede haak aan de lus op de onderkant van het bord.
9. handmatig kantel het bord omhoog en omlaag om te controleren dat de spanning genoeg is om het verplaatsen van de motoras trekken zonder het uitglijden, maar niet te strak.
10. Herhaal met de andere string.

PID factoren aanpassen
Nu de batterij aansluiten en testen van het reactievermogen van het systeem. De Raad van bestuur moet volgen de beweging van de controller met minimale vertraging of overschrijding. Om te versnellen het verkeer van de Raad van bestuur, verhogen de Kp (proportioneel) factoren in de code van de Arduino. Als Kp te hoog is, zal de Raad van bestuur beginnen oscilleren. De toename van de snelheid zal resulteren in een overschrijding op snelle bewegingen. Dit kan worden verminderd door het verhogen van de Kd (differentiële) factoren. Als Kd te hoog is, zal de Raad van bestuur wild oscilleren. U zult waarschijnlijk moeten experimenteren met Kp en Kd factoren voor een tijdje om de optimale prestaties. De Ki (integraal) factoren zijn in dit geval niet nodig omdat ze meer voor het helpen om de exacte absolute positionering. Aangezien de Raad van bestuur is altijd in beweging, kunnen we negeren deze zodat ze zijn ingesteld op nul.

Setup de lichaam-controller
De afstandmeters moeten worden gekoppeld aan stands op tussen 900 en 1200mm (3 tot en met 4 voet) van de grond. Één is geplaatst aan de andere kant van het bestuur waar de exploitant zal staan. De andere is ongeveer 900mm (3 voet) af aan de ene kant van de exploitant, loodrecht op de eerste.
Druk op de modusknop te lichaam controller modus wijzigen, aanpassen of de positie van de afstandmeters, of de distanceXflat, distanceYflat variabelen in de code van de Arduino totdat de Raad van bestuur plat, is wanneer de exploitant is permanent op een centrale locatie.
Er zijn een aparte set van PID variabelen in de Arduino-code die zal moeten worden aangepast voor optimale prestaties.

Setup de Android controller
Er is een andere set van PID variabelen in de code van de Arduino die is gekoppeld aan het verkeer van de Android-controller. Deze zal moeten worden aangepast voor optimale prestaties.

Gerelateerde Artikelen

The Amazing Maze Game voor Nexys 3

The Amazing Maze Game voor Nexys 3

Hallo iedereen! Dit is hoe een Herprogrammeerbare doolhofspel met behulp van een Nexus 3 bord maken.Wij zijn twee studenten op Cal Poly San Luis Obispo en dit is onze laatste project voor onze digitale ontwerp-klasse. Het doel was om het maken van ee
DIY Android bal Maze - een inleiding tot de Androïde ADK

DIY Android bal Maze - een inleiding tot de Androïde ADK

InleidingAls je dit artikel leest bent u waarschijnlijk net als ik: ik doorlopen fasen waar ik zo verdiept in een project (die de meeste anderen zouden zien als triviaal), zo gefocust op het doel dat slapen en voedsel zijn afterthoughts, heb ik mijn
Das Blinken Bonken! Een arduino bal gooien game platform.

Das Blinken Bonken! Een arduino bal gooien game platform.

Dit is een leuke en vrij eenvoudig project dat ik gebouwd als een kerstcadeau voor mijn zoon die houdt dingen gooien. Bekijk de video om te zien wat het kan doen.Het gebouwd uit een gewone Arduino UNO, druksensoren, gemaakt van velostat, en RGB LED-s
Bewegings-reactieve Shake-de-Maze Game

Bewegings-reactieve Shake-de-Maze Game

Reactieve shake-de-doolhofspel magie tot leven met een geautomatiseerde, beweging brengen! Met behulp van onderdelen van een Arduino startpakket en gemeenschappelijke materialen rond het huis, is dit een aanpasbare spel te laten u voelt een wizard te
MakeyMakey Record Maze Game

MakeyMakey Record Maze Game

dit Instructable zal u tonen hoe te bouwen van een leuk spel met behulp van een platenspeler, sommige koperen band en een MakeyMakey-kit. Volg de koperen doolhof op de record de record blijkt. Als de muziek stopt, ga terug naar het begin! Dit project
Knex grote bal fabriek

Knex grote bal fabriek

deze zijn de instructies handleidingen van de knex bal fabriekStap 1: Knex bal fabriek (oud)
Grote bal fabriek instructies

Grote bal fabriek instructies

volledige instructies
Beste technologieprojecten van 2012

Beste technologieprojecten van 2012

voordat de wereld tot een abrupt einde komt, ik dacht dat het zou betrekking hebben op terugkijken op het afgelopen jaar, en de aandacht vestigen op enkele van mijn favoriete Tech Instructables. Aanvankelijk, ik was van plan om dit een top 20-lijst,
Mysterie Maze bal machine: binnenkort...

Mysterie Maze bal machine: binnenkort...

vele grote bal machines zijn aanstaande, dit is bij lange na niet zo goed en zo groot als mijn vorige: POWER TOWER, maar het is waard boeken denk ik. Ik heb gewerkt op dit voor 3 maanden. Nu het gedaan, is de video binnenkort aan instructables en you
Game of Thrones: draken ei

Game of Thrones: draken ei

Hallo iedereenIn deze diy ik zal u tonen hoe te maken van Daenerys draken ei uit de serie Game of thrones.Ik hou echt van deze serie dus ik beginnen met het maken van het ei en gedachte "wachten kan ik dit op instructables" dus ik deeddit ei was
Ripstik Mini Lacrosse bal

Ripstik Mini Lacrosse bal

Ripstik Mini Lacrosse bal is een leuk spel dat mijn broer en ik samengesteld. Laat niet de ingewikkelde naam u afschrikken! Het is echt een eenvoudig spel en de apparatuur eigenlijk kost niet teveel (Lees verder om erachter te komen wat ik bedoel).Ik
Configuratie - KNEX bal Machine

Configuratie - KNEX bal Machine

dit is mijn meest complexe (niet grootste) KNEX bal machine up-to-date. Het beschikt over Sathoty de cirkel lift twee netwerken, zes paden en nieuwe elementen.HIER IS DE VIDEO:Stap 1: Witte vloer en netwerk Start-Up Dit is de witte vloer waar ballen
Doolhof van de steeds wisselende bal

Doolhof van de steeds wisselende bal

Tijd om in te verdwalen in een project!De doolhof van de bal steeds wisselende is een handheld 3D puzzel die nooit hetzelfde tweemaal. Zet het samen met sommige meetkunde en de vaardigheden van de puzzel te maken, en oplossen met behulp van geheugen,
Hoe om te voorkomen dat verveeld online - Live TV, Webcams, Games, Websites en meer

Hoe om te voorkomen dat verveeld online - Live TV, Webcams, Games, Websites en meer

verslaan de einde-baas aan het einde van het internet al (jongen, was niet hij moeilijk!) en moet iets te maken? Wilt u enkele ideeën en verse online activiteiten om van te genieten? Goed, bent u bij ons aan het juiste Instructable! Te veel van ons z