Stap 6: effecten
Nou iedereen, u hebt gemaakt het bijna tot het einde. Ik wil u bedanken voor uw komst zo ver, voor het lezen van alle ik nam de tijd om te schrijven, en hopelijk zelfs kijken langs in de video. Ik weet voor de context, het zou vreemd om zo'n intens ingaan, maar ik denk dat het een deel van de manier waarop die ik werk. En het is zelden een slechte zaak om iemand iets te leren. Anyway... laten we naar de Halloween deel van dit ding!
Oke, dus allereerst we gonna Maak een nieuwe laag (Laag > nieuwe laag), en ga dan naar Layer > samenvoegen zichtbaar. Dit gaat effectief alle zichtbare lagen tot één laag, zonder gevolgen, niets aan te passen, slechts een vaste afbeelding plakken. Alsof we hadden ons project als een afbeelding opgeslagen en opende het back-up in een nieuwe laag.
Dit is handig als u in de reusachtige dossiers werkt, bestand maten krijgen zo groot en onhandig dat soms u zult werken tot nu toe, het uit als een afbeelding opslaan en beginnen met een nieuw projectbestand vanaf daar, het aanbrengen van wijzigingen op het eerste bestand, sparen over de afbeelding en het nieuwe projectbestand bijwerken met die. Computers don't like verwerking van grote bestanden. Oplossingen als dat kunnen soms een project opslaan.
Een van de ontzagwekkende dingen over het maken van gedetailleerde selecties is dat als ze goed genoeg, delen of ze allemaal opnieuw gebruikt later in het project worden kunnen. Dus met deze nieuwe laag, we gonna hergebruik het raamkozijn masker (moet het masker op uw tweede laag van de curven) te vervagen van de buitenkant, want het zou in een foto. Je hebt al gezien wat heet diepte-van-veld in foto's vóór, waar de dingen op een afstand van de camera in focus en dingen zijn een andere afstand niet. Nou dat scherptediepte heet. En maak je geen zorgen, ik krijg het niet in dat hier. Maar ze doen.
Ook zijn er in CG, vrij koele dingen genaamd Z-diepte kaarten, gebruikt om te vertellen van 2D en 3D programma's hoeveel vervagen wordt toegevoegd aan wat in een afbeelding of een schot. Kortom, het is een 2D kaart van wat het schot is, met alle objecten alleen een effen kleur van zwart naar wit als ze verder van de camera te krijgen, en het programma het filter duurt toegepast op de beelden en wordt vermenigvuldigd met deze waarden, vervaging elke afstand anders. Bekijk het meer hier.
Om dit te doen, selecteert u uw nieuwe, samengevoegde laag, en ga naar Filter > Vervagen > vage Lens. Nu, de standaardinstellingen zijn allemaal prima voor dit, we gaan niet in niets bijzonders, maar ik nam een schot van mijn setup voor u hoe dan ook. Controleer beeld #2.
Zodra u tevreden bent, klik op 'Ok' en u zult worden ingesteld. Het duurt een minuut voor het verwerken van dit, vervaagt kunnen worden vrij zwaar. Vasthouden aan Smart of snel vervaagt indien mogelijk, ze zijn meestal de minste belasting op uw systeem.
Nu, hebben we onze volledige afbeelding vervaagd. Geen goed. We zullen dit vrij snel oplossen door opnieuw met dat masker. Selecteer uw nieuw-wazig laag en dan houd Ctrl/Cmden Klik op uw raamkozijn masker (het pictogram van het masker, niet het pictogram van de laag), en het zal laden dat masker selectie voor u. De marcherende mieren moeten verschijnen. Nu, klik op de knop masker op de lagen palet en het zal een masker van de selectie toevoegen aan de laag die u hebt geselecteerd. In dit geval het venster frame masker aan de wazig laag, dus alleen wat is buiten die het venster zal vervagen. In principe heb we enkel het raamkozijn op de wazig laag, dus alle dat verschijnt is de wazige exterieur nachtelijke scène verborgen.
Oke, nu Halloween! Het toevoegen van de hand van de geest is super eenvoudig. Voeg een nieuwe laag, en net op het met het gereedschap lasso een tekenen hand - het hoeft zelfs niet te volmaakt zijn, en u kon traceren of rechte-up een afbeelding gebruiken als je wilde. Zodra u dat hebt, vul het met wit: hit zou' opnieuw instellen van uw kleuren, 'X' om te schakelen 'em, vervolgens Alt/Option + Delete/Backspace om te vullen met voorgrondkleur, en 'Ctrl / Cmd + D' om op te heffen en je hebt een witte hand print.
Hierna vervagen dat een bos - de mijne ongeveer 6.2 was-met behulp van de Filter > Gaussian Blur functie. Vervolgens lager de opaciteit een bos, waardoor het een griezelig spookachtige look. Mijne was ongeveer 22%. Dan we Dupliceer de laag kunnen (Ctrl / Cmd + J) en gebruik het smeren van gereedschap (afbeelding #6) op een mooie hoge sterkte (zelf bepalen hoeveel en hoe ver iets zal uitstrijkje - mijne was 72%). Klik en sleep in de richting u wilt de hand afdrukken naar achterstand worden en vervolgens Klik en sleep een back-up weer langs hetzelfde pad voor een vollediger parcours.
Vervolgens op een nieuwe laag gebruikte ik het gereedschap Penseel met een lage dekking, gebruikt een donkerder oranje, voor de opstelling van een paar cirkels voor ogen, en een kleiner penseel op 100% dekking en een helderder oranje voor het trekken van de werkelijke ogen in het midden van de grotere cirkels (afbeelding #7).
Als afsluiting van dit effect, zoals met alle goede effecten, nodig het een beetje interactieve verlichting. Interactieve verlichting is een van de belangrijkste dingen in het verkopen van effecten. Voor een effect aan het werk in elk medium, als it's supposed to lijken realistisch, moet van invloed zijn op andere dingen in het schot, ongeacht of alles was er tijdens het filmen. Bijvoorbeeld, als een lightsaber zwaaide langs je gezicht maar je gezicht niet ten minste enigszins met de kleur van dat lightsaber oplichten, het zou vrij duidelijk naar film en effecten buffs die had iets is gesleuteld in dat schot. En u zou vrij verrast zijn hoe gemakkelijk het is om de effecten van een film alleen door nauwlettend in de gaten voor dingen als dat uit elkaar te halen.
Anyway... te doen dat voor de gloeiende ogen, ik gedupliceerd de oorspronkelijke afbeelding - kon u dupliceert een andere samengevoegde versie van de afbeelding, maar voor deze doeleinden dit was prima, het toch een warmer lichtbron - en bracht het op onder de gloeiende ogen laag, vervolgens toegepast op een masker , en geschilderd met een zachte grote borstel sommige witte ronde vormen rond de ogen. Controleer beeld #8 notities en details. Dit onthult het huis alleen rond de ogen, net als zij bent verlichting van het huis zelf. Ik dan wazig het masker met behulp van het filter Gaussian Blur (raken Ctrl / Cmd + F zal opnieuw de laatste filter toepassen op wat is geselecteerd, dus zorg ervoor dat het masker is geselecteerd) en ik liet de ondoorzichtigheid van de laag ongeveer 45-50%.
Zeer snel, krijg je te zien hoe sommige van deze effecten in andere dingen, andere projecten en andere toepassingen kunt spelen. Ga je gang en laat je gedachten prikkelen! : P