Stap 4: Selecties & maskeren
Dus heb je een donkere achtergrond en een voorgrond tweemaal verduisterd. De achtergrond heeft eigen aanpassingslaag en de voorgrond heeft ook een eigen. Dit brengt de awesomeness van het werken met lagen in scherpe opluchting, want wat we gonna do in wezen deel van de achtergrond van de aanpassingslaag is te onthullen van het raamkozijn te verbergen. Je zou kunnen hetzelfde effect bereiken door simpelweg het venster frame gebied op de achtergrond de aanpassingslaag wissen. Maar waar zou onze selecties en maskeren sectie Ga?
In digitale beeldbewerking, er zijn dingen genaamd maskers, welk besturingselement waar afbeeldingen of gedeelten van afbeeldingen, weergegeven. Ze masker hen in gebieden we definiëren, in dit geval gebruikt het penseel. Wij doen dit met behulp van de schaal van zwart / wit (0 tot 1). Aangezien we op het masker voor de aanpassingslaag tekent, vertellen we Photoshop waar we willen deze aanpassingen plaatsvinden. Dus het zal nog steeds van invloed op alle lagen eronder, maar alleen in de delen van de afbeelding definiëren we.
We gaan om te beginnen door het blokkeren van de meest gebied mogelijk in één keer: hiervoor gebruiken we de Veelhoeklasso (het tweede item in uw werkbalk, zie afbeelding #1 voor notities) en te klikken op elk van de hoeken van het venster deelvenster gebied, waarin het gebied waar het venster uit naar de stad kijkt. Sluit de selectie door te klikken op het oorspronkelijke punt, en je moet een rechthoekige selectie van de shape venster. Houd SHIFT ingedrukt en doe hetzelfde voor de onderste raam gebied.
Zorg ervoor dat je hebt uw tweede Curves laag geselecteerd - dat wil zeggen de aanpassingslaag die u gebruikt om de achtergrond donkerder te maken of buiten het raam- en hit 'Q'. Uw huidige selectie moet blijven hetzelfde, maar alles eromheen moet wenden een oneven halfdoorzichtig rood. Perfect. Dit is niet permanent, het is Photoshop indicator van wat wel en wat niet is geselecteerd. Dit heet Snelmasker modus.
Het grote ding over de Quickmasking in Photoshop is dat nu u uw borstel gereedschap kunt selectie te maken een zeer gedetailleerd, met zachte of harde randen, volledig of semi-transparante, wat je wilt. Het is vrij ontzagwekkend. Om dat te doen, hebben de hit 'B' en u zult uw penseel geselecteerd. Klik met de rechtermuisknop ergens op het canvas voor het opvoeden van uw deelvenster Penselen, selecteer een middelgrote zachte randen borstel en druk op 'Enter' om te verbergen van het deelvenster.
Nu net opruimen uw masker door schilderij zwart waar u niet wilt worden geselecteerd en witte (hit "D" om ervoor te zorgen je hebt zwart als voorgrond en wit als achtergrond, en 'X' wanneer u nood voor wissel uw kleuren). Schilderij zwart zal toevoegen dat halfdoorzichtig rood aan uw afbeelding, wat betekent dat gebied niet zal worden geselecteerd wanneer u klaar bent en Snelmasker modus, en schilderen wit verlaten, de rode wordt gewist. Kortom, verf wit waar u de aanpassingslaag te beïnvloeden, en zwart waar u niet wilt. Als u wilt uw vooruitgang controleren, druk op 'Q' weer en het zal u uit Snelmasker modus en laten u zien de marcherende mieren selectiekader rond waar u hebt geschilderd. Druk opnieuw om terug te gaan en houden weg te werken. Dit is het meest vervelende deel, en het is zeker niet zo slecht.
Nuttig wenk: Om te schilderen van een lange rechte lijn, klikt u op en houd SHIFT ingedrukt terwijl u sleept, of Klik aan het begin van de lijn, houd SHIFT ingedrukt en klik aan het einde van het. De voormalige houdt je rechte verticale, horizontale of (kieskeurig) diagonale lijnen, het laatste zal alleen maar een rechte lijn tussen uw twee punten te maken. Erg handig.
Ook, houdt u de spatiebalk ingedrukt uw muis verandert in een hand, waarmee u kunt klikken en slepen overal op het doek en het zal u rond te bewegen. Opmerking: het niet uw afbeelding rond, gewoon uw gezichtspunt verplaatsen.
Zodra u uw selectie vrij goed geschilderd hebt, druk op 'Q' om te zeggen een fond afscheid Snelmasker modus, en zien alle uw marcherende mieren dientengevolge. Gefeliciteerd, hebt je een definitieve selectie. Nu, om ervoor te zorgen u nog de van laag masker geselecteerd (er moet een grens rond de hoeken van het masker-pictogram op de aanpassingslaag), klap Alt/Option + Backspace/schrap, of voor degenen onder u snel op de opname, gewoon verwijderen.
Hoe dan ook, dit vult het geselecteerde gebied met zwart, te verwijderen uit onze huidige masker. Nu, dit is eigenlijk achteruit, maar het is de manier waarop die de video werd opgenomen en ik wilde niet te verwarren mensen door te doen het anders. Dus, omdat we eigenlijk hebben gehouden onze venster frame verduisterd en verlicht de ramen, we gonna hit Ctrl/Cmd + I om het omkeren van onze huidige masker, schakelaar zwart tot wit en wit naar zwart, en geeft ons het geweldige resultaat willen. Grote, naar de volgende stap...
Geen zorgen als uw selectie niet absoluut perfect, uiteraard ervoor zorgen het is zo perfect mogelijk, maar met een aantal effecten die zullen wij later toevoegen, lichte onvolkomenheden worden verborgen of omgezet in een koele soort neveneffect. U zult zien wat ik bedoel in een latere stap.
Vervolgens omhoog, hebben we geen blauw in onze afbeelding nog. Vreemd voor een nacht geschoten, Nee, dat geen blauwachtig tint? Nou hier, voegen we enkele. Toevoegen een nieuwe aanpassingslaag, dit keer een Color Balance laag, en druk op 'Ok' in het eerste dialoogvenster dat verschijnt. Kleurbalans is vrij ontzagwekkend; u kunt de kleuren in de schaduwen, middentonen en hooglichten in de afbeelding, allen afzonderlijk, tweaken door kleurkanaal (RGB en hun tegenstellingen of complementaire kleuren) in elke waarde (er is dat woord weer, ditmaal het gaat over het zwart-wit waarden van het beeld, dat is wat de schaduwen, middentonen/hoogtepunten zijn). Zodat u hoeveel van elke kleur instellen kunt die je wilt in elk gebied van de waarde van uw afbeelding.
Spelen met de schuifregelaars, knoeien, u kunt altijd de handige truc van de Alt/Option vastgelegd aan het serieuzer te wijzigen van de knop 'Annuleren' om te 'resetten'. Ga je gang en knoeien met uw waarden en vinden van iets wat die je wilt. Kortom, beëindigde ik omhoog het kiezen van een donker blauwe tint voor de schaduwen, een beetje blauw/magenta voor de middentonen en blauw/groen voor highlights, waardoor het een fatsoenlijk bereik en herinneren dat de hemel zal niet in de uiteindelijke afbeelding, dus maak je geen zorgen wat dat lijkt. Een zijde nota, en ik kon het niet vinden een duidelijke definitie in mijn korte zoekt wat dit precies doet, maar ik vond dat unchecking 'lichtsterkte behouden' gaf me veel meer bereik in mijn capaciteiten kleur-tweaken, dus dat is iets om op te merken dat als je beperkt tot lichte kleur verandert voelt je. Als iemand een goede, beknopte definitie weet, laat het dan in de commentaren.