Stap 7: helikopter
De helikopter houdt in de lucht door het draaien van de rotoren met een bepaalde frequentie, die u aanpassen kunt om er gaan hoger of lager door te drukken op een joystick. Maar wie wil duwen op een joystick, als je de kracht kunt gebruiken?
Dus we uit elkaar de afstandsbediening (foto 3 namen) en vond dat de joystick waarmee de up - is motie eigenlijk gewoon glijden een connector van de metalen circuit over deze pads. De hogere omhoog het circuit dat u voltooit, hoe sneller de rotors gaan.
De lange metalen strip die eruit als ziet een achteruit L is grond. We bedekt het met elektrische tape om te voorkomen dat morsen soldeer daarop (waarschijnlijk niet de beste praktijken, maar het werkte in een snuifje.)
Vervolgens zagen we dat de standaardwaarde voor de helikopter was te draaien van de rotoren met een lage frequentie (niet genoeg om het te houden omhoog in de lucht). Het deel dat de groene draad is verbonden met is het pad dat maakt de rotors stoppen volledig spinnen.
We experimenteerden met aarding diverse pads totdat we erachter te komen welke zou kunnen de helikopter die zich op verschillende manieren gedragen. We vonden dat de stootkussens op het recht, omhoog lijken te zijn de essentiële die grond te maken van de rotors sneller spinnen. Dus we gesoldeerd sommige draden aan deze pads (niet afgebeeld - ze werden later unsoldered.)
De zwarte draad is aangesloten op de grond van de batterijen in de afstandsbediening. We gingen dit aansluiten van de Arduino grond zodat er een gemeenschappelijke grond tussen de afstandsbediening en de Arduino was. Op deze manier de Arduino zou kunnen schrijven van lage naar een digital pin, die zou worden aangesloten op een pad door een draad gesoldeerd, en complete verschillende circuits afhankelijk van de locatie van een vuist in de sensor.
Helaas, in de loop van onze experimenten, net zoals we hoe Serial gebruiken bedacht voor het verzenden van de locatie van een hand aan de Arduino, we denken dat we korte iets ven of iets in de circuitboard opgebrand. Aangezien het wordt afgedrukt en niet zeer toegankelijk, we waren niet in staat om erachter te komen er wat is misgegaan (de Raad van bestuur dacht eerst dat de helikopter was het opladen wanneer het niet was, en het weigerde vervolgens in te schakelen.) Hoewel we waren niet uiteindelijk succesvol bij het voltooien van ons project, zijn we vrij zeker dat als we hadden een andere externe gecontroleerde helikopter om mee te spelen, kunnen men zou te laten werken op deze manier (met een beetje meer debuggen en een beetje voorzichtiger solderen natuurlijk).
Achteraf gezien, zou een beter eerst waarschijnlijk zijn geweest een extern gecontroleerde auto. De eenvoudigste ones betrekken alleen op - uit schakelaars om te bepalen of de auto vooruit (ja of Nee - in- of uitschakelen), achteruit gaat, links en rechts. Dit lijkt eenvoudig programmeerbare met behulp van een 3D capacitieve controller, zelfs met niet de beste ruimtelijke resolutie!
Veel plezier op de proppen met uw eigen ideeën over wat te doen met deze controller, en happy hacking!