Stap 5: Code van de Arduino en Processing Schets
Het is het beste om het te downloaden als een zip-bestand (Klik op de knop met de pijl) zodat de mapstructuur bewaard is gebleven.
Als u niet reeds hebt, download verwerking hier: http://www.processing.org/download/
Om zeker te zijn, zorg ervoor dat voor het downloaden van verwerking 1.5.1, niet 2.0! We ondervonden sommige insecten uitvoeren van de code mogelijk als gevolg van onverenigbaarheden met verwerking 2.0.
Als u in Noord-Amerika of Japan woont, verander de regel " #define lichtnet 50" naar" #define lichtnet 60" in de Arduino-code
Dit weerspiegelt de frequentie van 60Hz AC coming out van uw stopcontact.
Hier is een ruwe schets van hoe de Arduino code aan het beste van onze kennis werkt:
Setup:
1. het stelt de seriële communicatiepoort om te communiceren met 115200 baud
(Seriële communicatie werkt door het verzenden van één byte op een moment tussen de computer en de Arduino op een bepaald aantal symbolen per seconde, of baud. 115200 baud is momenteel de hoogste snelheid van de communicatie mogelijk tussen de computer en de Arduino.)
2. de Arduino wordt vervolgens ingesteld voor elke pin op grond (laag). Dit is om te voorkomen dat velden uit andere pinnen potentieel op het gebied van de draden in de Arduino in een soort van een antenne-effect. Het initialiseert vervolgens pinnen 8,9 en 10 te INPUT (onthoud pin 8 is aangesloten op de linker plaat, pin 9 is aangesloten op de bodemplaat en pin 10 is aangesloten op de juiste plaat). Op dit moment, worden alle van de platen afgeschreven 5 volt via de 270 kOhm weerstanden.
Lus:
3. de code roept de functie "t─│d" voor pin 8 (linker plaatje), die voor het eerst stelt pin 8 op OUTPUT en de spanning op de pin op een (digitale) laag (die is dicht maar niet noodzakelijkerwijs gelijk aan 0V). Dit zal zeer snel de platen via de 10 k weerstanden kwijten.
Ergens tijdens of na deze kwijtingsprocedure, wordt de Arduino pin 8 ingesteld op INPUT. Op dit punt, zal het beginnen tellen omhoog, zodra elke klokcyclus, totdat de plaat genoeg door de 270 kOhm weerstanden opgeladen heeft, dat de Arduino de spanning op pin 8 ziet gegaan terug op (digitale) hoog (die is dicht maar niet noodzakelijkerwijs gelijk aan 5V).
De Arduino zal vervolgens stopt met tellen en het nummer via de seriële kabel te melden bij de computer. Vervolgens cijfers de computer, met behulp van de Processing Schets, uit op basis van dit nummer waar uw vuist zich bevindt ten opzichte van de linker plaat.
Ditzelfde proces wordt nu herhaald voor de bodem en de juiste platen. Dit alles gebeurt in een fractie van een tweede, herhaalde over en ouder.
Op deze manier leest de Arduino constant de positie van uw hand!