Stap 1: modelleren
Ik gemodelleerd de planken met behulp van Houdini, een 3D-pakket gemaakt door SideFX software. Zoals ik eerder al noemde, een benadering voor dit goed moet zijn, en het hangt wat je comfortabel met. Rhino, Maya, 3D studio max, etc. moet alle werk. Zelfs SketchUp zou moeten werken, maar het is minder intuïtief op het genereren van organische vormen. Ik zal mijn aanpak hier beschrijven.
Ik begon met een eenvoudige doos met de juiste afmetingen en creërde toen sommige bochten hand gedefinieerd om te bepalen van de algemene vorm (afgebeeld op de rechterkant van het scherm). Dit liet mij te conus van de uiteinden af en ook meer grof controle hebben over de vorm van dingen waar ik het nodig had. Bijvoorbeeld, is de brede plank komt te staan bedoeld om te gaan over het aanrecht, zodat ik een smallere ruimte gecreëerd, zodat ik kon afwas comfortabeler
Voor wat meer visuele aantrekkingskracht verontrust ik vervolgens de posities van de punt met behulp van lawaai, kiezen voor lage frequentie langs de breedte van de planken in tegenstelling tot de hoge frequentie langs de hoogte van de planken, waardoor voor sommige visueel interessante eigenschappen. De tweede en derde foto's tonen enkele details zonder, dan met, de toegevoegde lawaai.
Één ding die ik niet rekening houden met was de werkelijke manier ik was van plan om de planken aan de muur monteren. Uiteindelijk heb ik met behulp van z-clips, die verwant is aan een systeem van de Frans-Klang gemaakt met aluminium extrusies. Er is een minimale hoogte vereist voordat ze met show aan de achterkant van de planken, en terug kijkend, ik waarschijnlijk moeten heb gemodelleerd de shelved een beetje "dikker" wanneer zij voldoen aan de muur zodat de hardware werd volledig onzichtbaar.