Stap 3: Zetten een schieten opdracht in de speler
We hoefde niet code in de kogel, maar wij hebben het nodig voor de speler. Open de speler-object en klik op "Evenement toevoegen". Klik op "Toets ingedrukt ruimte." WAARSCHUWING: KLIK NIET OP "KEYBOARD!!!" KLIK OP "TOETS INGEDRUKT!" BELANGRIJK!!!
Oke, waarschuwing genoeg. Laten we aan de slag. In de "toets ingedrukt" het toevoegen van een "actie" dat moet in het tabblad "main1". De actie die we willen is "Maken Moving aanleg." Het lijkt soort van een gloeilamp met een groene pijl. Sleep het naar de "actie" en krijg je wat ziet eruit als een verwarrend menu. GEEN PANIEK!
Let's go over elk van de "slots". Voor het object willen we het doel van "Bullet." U kunt gewoon laten x en y als 0. Snelheid is hoe snel uw kogel zal gaan, in mijn geval, ik maakte het 15. De kogel moet altijd sneller dan de speler. Tot slot, voor richting, Typ gewoon "richting". Dit betekent dat de kogel zal gaan in welke richting uw speler wordt geconfronteerd.
WARNING WAARSCHUWING WAARSCHUWING!!! KLIK OP DE RELATIEVE KNOP ONDERAAN!
Nu druk op "OK" en start het programma. Verplaatsen met de pijltjestoetsen en schieten met de ruimte!