Stap 7: licht
Het is een van de moeilijkste dingen om rechts in een foto, maar het beheersen van het geeft veel voldoening.
Laat me beginnen met te zeggen, Vermijd het gebruik van een flitser zo veel mogelijk! Een flitser zal whiteout alle de kleur van de afbeelding, het creëren van een beeld erg nep, koud als de scène. Neem bijvoorbeeld foto een en twee -foto 1 wellicht minder wazig toen keek nauw, maar foto 2 vangt de sfeer en de temperatuur van de scène veel beter.
Als you gonna minder gebruik van de flitser, dat betekent dat in omstandigheden met weinig licht die de camera in je bent wankele handen zal niet toereikend zijn. Een goed statief kopen (zorg ervoor dat het komt tot een comfortabele hoogte zonder alle van elke sectie van de benen volledig uitgeschoven dus niet om er wiebelende.) en voeren rond met u wanneer u weet dat u zal het nemen van foto's bij weinig licht.
Fotografie van bewegende voorwerpen bij weinig licht kan moeilijk worden naarmate ze zal zonder de flitser te bevriezen ze wazig. Leer een goede combinatie tussen de snelste sluitertijd en ISO bepalen welke voor de juiste hoeveelheid licht zorgt. Zorg ervoor dat u bent is het grootste diafragma (f-stop waarde is op zijn laagste). In de volledig handmatige bediening moet u zitten kundig voor al deze waarden instellen.
Soms lage lichte scènes zoals een straat 's nachts kunnen worden gefotografeerd met behulp van langdurige blootstelling tijden-lage sluitertijden. Dit kan vaak maken het effect van "fake" daglicht, en koele licht paden maken van bewegende lichtbronnen zoals auto's, alsmede het creëren van koele ghost effecten van het verplaatsen van personen.
Foto 3-toont licht routes gemaakt door auto-achterlichten, zorg ervoor dat u niet meer dan bloot sommige gebieden van de foto-fel licht bronnen zoals straat ronden of verlichte borden zijn vaak meer dan blootgesteld als zij meer licht dan de andere delen van de afbeelding maken. Experimenteer met verschillende belichtingstijden voor verschillende resultaten.
Foto 4-hier moest ik gebruik maken van een langere sluitertijd van ongeveer 2s als de rit heel snel bewoog en er een heleboel direct licht is. Mensen blijken ook beter dankzij dit.
Foto's 5-6 andere voorbeelden van-low light photography.
Licht ook moet correct worden geïnterpreteerd in overdag of hoge lichtomstandigheden. De sluitertijd, ISO en diafragma kunnen uiteraard worden aangepast aan hoge lichtomstandigheden ook. Experimenteer met deze te vinden van de beste combinaties.
In de meeste foto's die de algemene regel voor zonlicht/licht bronnen is, neem geen foto's rechtstreeks naar het licht. Natuurlijk de opheffing van deze regel een specifieke effect te creëren. Maar het werkt bijna elke keer als je foto's van de zonnige kant van objecten nemen. Zorg ervoor dat u voorkomen overbelichting in hoge lichtpartijen-als de camera een revisiemodus waar witte gebieden flash heeft, betekent dit dat het gebied is over bloot en witte = geen data. Wilt u dit voorkomen. Werken met het histogram function(the little graph that in most cameras appears if you multiple press the display function)-a niveau histogram zonder scherpe pieken betekent een goede spreiding van blootstelling.
Foto 7 geeft een goed voorbeeld van de lichte wet wordt gebroken, als de foto is genomen in het zonlicht, maar het effect dat wordt gemaakt wanneer door de bladeren schijnt spectaculair is.
Foto 8 toont hoe licht vallen op het object van de linker kant, maken een interessant licht gradiënt effect-wees creatief bij het gebruik van licht.
Foto 9 maakt gebruik van licht in het voordeel te accentueren de verdikking van de boten romp (de schaduw cast).
Houden van licht achter de camera ook helpt brengen de heldere kleuren van de boot en nog steeds houdt de diepe oceaan blauw van de hemel achter. De foto heeft een over het algemeen goede verdeling van het licht, de meest wezen op de belangrijkste onderwerp-de boot, waarbij het aantrekken van de meeste aandacht naar zichzelf.
(alle foto's in dit instructable zijn genomen door mij persoonlijk-Daniel Feidal 2009 (c))