Stap 4: Verwerking van de beelden
1. open de twee afbeeldingen 10 frames apart in uw volgorde. De juiste afbeelding kopiëren en plak deze via links.
2. desaturate beide lagen: Image/aanpassingen/Desaturate
3. Klik met de rechtermuisknop de bovenste laag: Blending Opties/Geavanceerd Blending / uncheck het rode kanaal. De onderste laag blijft alleen.
De linker- en beelden moeten nu worden aangepast:
Zet op uw 3D bril en de bovenste laag horizontaal bewegen tot dingen beginnen te overlappen - dit zal invloed hebben op het punt van convergentie (alias stereo venster). Het punt van convergentie is het gebied van de afbeelding waar dingen niet lijken te worden naar voren komen of terug te gaan. Uw muisaanwijzer zal worden op hetzelfde niveau. Indien mogelijk moet u objecten die zowel naar de kijker project en naar de achtergrond wijken te maximaliseren van het diepte-effect. Spelen met verschillende punten van convergentie totdat u een positie die balanceert op de voorgrond en achtergrond diepte op een manier dat u behaagt. Het punt van convergentie zullen op het gebied van de grootste duidelijkheid in uw lenticulaire afdrukken. Neem nota van welke gebieden van de scène komen het dichtst bij de kijker en die verste wijken, u deze informatie moet op de volgende.
1. Zodra u hebt bepaald dat een redelijk punt van convergentie (de middelste geest maakt een goede tijdelijke punt van convergentie in de steekproef) is het tijd de verste linker- en beelden die de ' boekensteunen ' voor uw lenticulaire Afbeeldingsvolgorde zullen selecteren. Ervan uitgaande dat de camera werd verplaatst van links naar rechts Kies de eerste foto in de reeks als het linker frame en vervolgens fotograferen 36 als het rechterframe (36 is een populaire aantal afbeeldingen voor een robuuste lenticulaire reeks. Uiteindelijk moet u wellicht een ander nummer, en dat is ook prima). Hiermee lijnt u deze beelden op het punt van convergentie die u eerder hebt gekozen. U zal niet zitten kundig voor doen deze het dragen van de bril, de beelden zijn te ver uit elkaar, dus gewoon maken de toplaag 50% ondoorzichtig zo kunt u de laag onder.
2. het bijsnijden van de afbeelding tot zijn definitieve proporties en maken het ongeveer de grootte die u van plan bent om het gedrukt is bij te hebben. Kunt u Resample ongecontroleerde-er is geen behoefte om te veranderen van de werkelijke pixelwaarden, alleen in inches of cm. Dit moet gebeuren voordat u verdergaat.
3. tijd om enkele metingen. In de dichtstbijzijnde voorgrond en verste achtergrondgebied waargenomen eerder een element in elk thats prominente, iets wat gemakkelijk gezien in zowel de linker- en lagen zoeken. Maken goede objecten om te meten in de sample foto's van de ogen aan de voorkant en de achterste spook. Om te meten:
A) wijzigen van de linialen in Photoshop om weer te geven van de percentages in plaats van inches of pixels (Dubbelklik om te veranderen)
B) open het Info-venster
C) met het gereedschap selectiekader sleept u een rechthoek tussen het prominente achtergrond element zoals deze wordt weergegeven in zowel de linker- en lagen. Het Info-venster krijgt u een getal dat bestaat uit een percentage van de totale breedte. Dit is de achterste parallax van uw stereoscopische scène. Doe hetzelfde om te zoeken naar de voorwaartse parallax.
D) wijzigen van de linialen terug en vinden deze waarden opnieuw als inch.
4. parallax is het resultaat van uw stereobase en is de oorzaak van het effect dat dingen maakt verschijnen 3D. Parallax kan worden besproken als een percentage van de totale breedte van een afbeelding of als een vaste waarde als inch.
Als een vast getal kan parallax te relateren aan de fysieke kwaliteiten van de lenticulaire kunststoffen worden gezien. Met hedendaagse inkjettechnologie, die veel mensen vinden dat 4 inch van parallax is over het maximum kan een 20 LPI lenticulaire lens verwerken voordat dingen ook zachte of springerig krijgen. Met een 40 LPI-lens is het ongeveer 2 duim. Zodat u kunt beslissen of u wilt targeten 2" of 4" van parallax van mening dat 20 inch vierkante goede drempel voor welke lens te kiezen. Als u groter dan 20 inch werkt vervolgens een 20 LPI-lens is waarschijnlijk een betere keuze en onder 20" 40 LPI is waarschijnlijk het beste. Natuurlijk zijn er andere lenzen gebruikt in inkjet afdrukken, vanaf 10 LPI-60 LPI, dus dit slechts een richtlijn is.
Als een percentage parallax heeft betrekking op de grootte van de afbeelding en de afstand van de kijkers naar het laatste stukje. Een lensvormig beeld in het formaat portret (hoger dan breed) wellicht parallax waarden bijna 10% op het maximum en in het liggend formaat (breder dan hoog) zou ongeveer 5%. Dit is waarom het beeld worden bijgesneden tot de uiteindelijke verhoudingen moet vóór het percentagewaarden meten. Vanwege de potentiële variabelen deze methode is minder nauwkeurig maar is een goede cross referentie en moet een correlatie met de bovengenoemde vaste parallax-waarden.
Parallax is beeld afhankelijk en kan worden gemanipuleerd. Het is mogelijk, bijvoorbeeld met 2 - 3 keer de maximale parallax meestal gebruikt als de diepe delen van de afbeelding wazig zijn. Of, minder kan worden gebruikt als er fijne details die moeten worden bewaard als tekst of dunne lijnen. Deze maximale waarden hebben betrekking op de gebieden van de achtergrond. Voor de voorgrond, die net zo belangrijk is, uw parallax waarden moet ongeveer de helft van de achtergrond.
5. terug naar de metingen. Als de waarden van de parallax voor uw image niet dicht bij die hebben wij besproken proberen het punt van convergentie door het verschuiven van de toplaag naar links of naar rechts verplaatsen. Of, het verste achtergrondgebied naar uw gewenste parallax en zien of het nieuwe punt van convergentie en nieuwe voorgrond parallax aanvaardbaar zijn. Als u geen afbeeldingen 1 en 36 te werken krijgen probeer anderen uit de volgorde totdat u vindt twee dat doen. Wanneer u klaar bent kennis te nemen van een prominente detail op uw punt van convergentie die geldt voor de linker- en beelden. U kunt alle afbeeldingen van uw volgorde op dit punt zal uitlijnen.
6. als je eenmaal uw Boekensteun beelden voor uw definitieve reeks weet is het tijd om te lijnen van het hele ding. Een grote workflow bestaat met de functie "Meerdere afbeeldingen" in StereoPhoto Maker en wordt aanbevolen. Het concept is eenvoudig, echter, en kan gemakkelijk worden gedaan in Photoshop ook.
A) maken een enkele gelaagde PSD van uw reeks. Bestand/Scripts/laden bestanden in de stapel
B) verbergen alle, maar de onderste laag en haal de richtsnoeren vanaf de boven- en zijkant linialen en plaats ze op uw gewenste moment van convergentie.
C) één voor één uitlijnen elk van uw lagen aan de volgende richtlijnen
D) gewas op de gehele afbeelding, vaststellend dat er nu lege gebieden in het beeld-canvas op de zijkanten en mogelijk de boven- en onderkant.
E) Maak een nieuwe map genaamd uitgelijnd sequentie of iets dergelijks.
F) uitvoer lagen als bestanden: bestanden/Scripts/Export lagen naar bestanden
7. Maak wat thee. U hebt nu een grote lenticulaire Afbeeldingsvolgorde die klaar om interlace!