Stap 3: Schieten de scène
1. Stereobase. De afstand die uw camera langs de rail reist wordt gedefinieerd als stereobase. De stereobase voor een bijzondere shoot kunnen grote of kleine afhankelijk van een aantal variabelen. Er zijn verschillende gratis stereobase softwaretools gemaakt voor lenticulaire productie, maar we gebruiken een variant van een gemeenschappelijk richtsnoer om ons aan de slag. De 1:10 regel stelt dat uw stereobase voor een lenticulaire reeks 1/10e worden de afstand gemeten vanaf de camera naar het dichtstbijzijnde onderwerp in een scène. Als uw onderwerp is 10 voeten weg zou u een stereobase 1 voet. Dit veronderstelt een gecontroleerde studio-omgeving waar de achtergrond dicht bij het onderwerp is omdat het in onze demonstratie scène. Deze brede stereobase levert diepe, afgeronde 3D-objecten.
2. camera beweging. Het is gebruikelijk om de camera beweegt van links naar rechts langs het spoor (tenzij u een geconverteerde typemachine, die beweegt van rechts naar links). Hiermee maakt u een reeks afbeeldingen die in een volgorde gewend meest lenticulaire printers. Probeer op te nemen 30-40 beelden binnen uw stereobase nauwkeurig stappen. Neem dan een extra 10 afbeeldingen om uzelf enige flexibiliteit later.
3. de diepte van het veld. Als uw apparatuur en esthetische overwegingen mogelijk is, gebruikt u een groot diafragma voor een ondiepe scherptediepte. Als achtergrond en extreme nauwe objecten wazig zijn kunt u gebruik maken van een grotere stereobase en maken een grotere 3D-effect.
4. concentreren. Verplaatsen van uw camera langs het spoor totdat het direct voor je onderwerp en het concentreren van de lens. Schakel de automatische scherpstelling. Aangezien u zal worden glijden je camera via de scene kan het te richten op de achtergronddetails en laat u met een zachte onderwerp kiezen.
De camerapositie niet aanpassen als het beweegt langs het spoor in een poging om te houden van het onderwerp in het midden. Toeing-, als haar genoemd, wordt gebruikt in veel professionele stereoscopische camera tuig maar gemaakt een vervorming die gemakkelijk wordt voorkomen als de camera parallel aan het onderwerp blijft als het beweegt.