Stap 10: Sequencer (bouw & programmering)
De microcontroller is geprogrammeerd via de Basic Stamp Editor met eenvoudige Basic taal-opdrachten. Programmeren van de stempel wordt gedaan met een aparte board met een seriële poort voor het aansluiten op mijn computer. Zodra de stempel is geprogrammeerd, kan worden verwijderd van de programmering bord en ingevoegd op het bord van de sequencer, klaar om te gaan.
Ik schreef twee BS2 programma's (tot dusver) om uit te voeren van de sequencer. SEQ1 maakt gebruik van de random number generator om te selecteren uit een vaste set van patronen voor het draaien van de pennen in- en uitschakelen. Elk van de 20 patronen omvat een enkele byte. De meest linkse zes bits bepalen zes uitgangen (pinnen 2-7). De meest rechtse twee bits definiëren de duur van het patroon display: 00 = 5 seconden; 01 = 10 seconden; 10 = 20 seconden; 11 = 40 seconden. Niets van dit is echt willekeurig zijn, natuurlijk; Er zijn slechts 20 patronen en ze zijn vooraf bepaald.
SEQ2 is heel anders. Het draait eerst een reeks van "chase" patronen--1-6 uitgangen opeenvolgend zijn ingeschakeld in één richting; vervolgens twee aangrenzende uitgangen zijn ingeschakeld & achtervolgd, dan drie, enz. Nadat alle draden verlicht zijn, verschijnen jaagt de achtervolgingen herhaling, met nummers van verlichte draden, in de tegenovergestelde richting van de Oplopend Aflopend. Volgende, een reeks van gestage illuminations van 1, 2, 3, 4, 5, & 6 aangrenzende strijkers, gevolgd door hetzelfde in omgekeerde volgorde. Dan herhaalt het hele ding in een grote lus.
De twee video's tonen de volgorde uitgevoerd zonder dat de draaiende buis.
De sequencer kan natuurlijk worden gebruikt voor andere projecten naast deze...