Stap 2: Het model Lofting
In een 3D modellering programma (ik gebruikte Solidworks) Ik heb het DXF-bestand geïmporteerd.
In mijn hoofd deed ik dat de tekening lag plat op een tafel. Ik heb het ontwerp gekopieerd en aan de orde gesteld 5mm, de dikte van mijn spullen.
De bovenkant van de versnelling moet kleiner zijn dan de onderkant van de versnelling. Maar hoe veel kleiner? Ik wist dat ik wilde een hoek van 45 graden, dus ik deed de wiskunde. Ik weet dat een 45 graden hoek als ik de toonhoogte omhoog (versnelling toonhoogte radius) gaan nul zal zijn. Het schalen lineair. Zo (versnelling toonhoogte radius - versnelling dikte) / (versnelling toonhoogte radius) krijg ik het bedrag op de schaal.
Zoals u in de tekening zien kunt, was mijn schaalfactor 0.77272...
Zodra ik had de grote versnelling op de bodem en de kleine versnelling op de top, gebruikte ik een "loft" om te bouwen van de buitenrand van mijn spullen.
Tot slot Ik heb geëxporteerd naar een STL-bestand en 3D afgedrukt mijn versnelling in ongeveer 10 minuten.