Stap 3: 123d Design
We zijn nu klaar bent met het maken van het model dat onze stick-shift wordt.
Stap 1. We eerst weten welke maat draden onze stick shift gebruikt. Het varieert, maar deze link kan helpen https://www.speeddawg.com/shifter-thread-sizes
Stap 2. Vervolgens moeten we weten van de afmetingen van die moer, zoals gaan we druk op passen in de plaats (of gebruik epoxy of jb-lassen als je de moer invoegen groter maakt). Ik heb een mazda, dus ik een metrische moer http://www.fairburyfastener.com/xdims_metric_nuts.htm moet
Stap 3. We gaan nu ons model importeren 123d Design. (u kunt andere software, maar dit werkte groot voor me)
Stap 4. Nu moeten we het geschaald naar de grootte willen we onze stick-shift te zijn.
Stap 5. Nu we zijn gaan maken van een zeshoek met behulp van de dimensies van de bout, en vervolgens het extruderen van het op de breedte van de bout.
Stap 6. We moeten nu een cirkel Maak in het midden van de shape van de zeshoek, en het extruderen naar boven. Dit is waar het overtollige schroefdraad einde van de stick-shift zal gaan. Het moet een beetje groter dan de draden op de stick-shift.
7. stap als u ooit een 3D-printer gebruikt, weet u dat het gebruik van dragermateriaal kan een echte ruzie! Nu gaan we de "bout" shape wijzigen zodat we hoeft niet te gebruiken dragermateriaal. We zullen dit doen met behulp van "Chamfers" op de onderdelen die normaal dragermateriaal zou vereisen.
Stap 8. Selecteer de cirkel rond de basis van het deel van de zeshoek. Waar zou de "threads" voldoen aan de "bout". Ga nu naar boven te wijzigen en selecteer het gereedschap "Chamfer". Haal nu op de gele pijl uit zo ver als je kunt. U kan een foutmelding krijgt als u de pijl uit ver trekken, maar maak je geen zorgen, neem het terug een beetje tot de "Afschuining" is zo groot als het kan.
Stap 9. Nu gaan we hetzelfde doen om de cirkel op het einde van de "bout" vorm. Aankondiging in de foto's het gaat om een mooi punt, moet waarmee je printer print deze zonder dragermateriaal!
Stap 10. Nu gaan we verplaatsen van dat object in het midden van onze scan (zie foto's)
Stap 11. Nu gaan we die voor aftrekken van het hoofd (of object) met behulp van het combineren / aftrekken van gereedschap. Eerste klik op het hoofd (of model), dan op de zeshoekige vorm en hit invoeren. Het zal vervolgens een bewerking als u wilt aftrekken van die moer en bout vorm van ons model uitvoeren.
Stap 12. Exporteren naar een stl, zodat het bestand kan vervolgens worden afgedrukt uit.
UPDATE: ik bijgewerkt stap 7 t/m 9 om het gemakkelijker te printen!