Stap 1: Idee, prototyping en iteraties
(Deze stap documenten van het ontwikkelingsproces en kan worden overgeslagen.)
Idee
Het doel was om te bouwen van een kubus die is zich bewust van de oriëntatie in de ruimte (of in ieder geval welke kant wijst omhoog), zonder gebruik te maken van een versnellingsmeter.
Standaard 1D tilt sensoren zijn niet veel meer dan een bal in een buis, dus ik dacht dat dit kan worden veralgemeend tot drie dimensies. Merk op dat met behulp van drie 1D sensoren waarschijnlijk niet werken zou, zoals vele oriëntaties een aantal van de schakelopties in een niet-gedefinieerde zwevende staat laten zou.
Dus was het idee om een bal te dwingen naar de kant van de kubus die naar beneden wijst. Zoals in het geval van de 1 D is zwaartekracht je vriend hier. Alles wat u nodig hebt is een binnenkamer houden van de bal, met één hoekpunt per zijde van de kubus.
Prototyping
Om te testen het idee een snelle "cut-away" kartonnen prototype werd gebouwd. Dit leek te werken zoals de bedoeling is, dus ben ik begonnen met het ontwerpen van de kubus in Sketchup. Alleen toen realiseerde ik me dat de binnenkamer niet een kubus, een octahedron is.
Als u wilt testen van de schakelaar (gemaakt van nagels) was een geïmproviseerde aluminium bal gebruikt in combinatie met een LED en een batterij.
Iteraties
Het is vaak moeilijk om alles te krijgen gelijk in de eerste poging.
In dit geval bleek dat de gekozen voor de kubus grootte en kamer deed niet genoeg ruimte voor de elektronica. Ook duurde de dikke acryl te lang aan laser-gesneden. Een extra iteratie was nodig om het toevoegen van kleine bezuinigingen voor de elastiekjes alles bij elkaar te houden. De oplossing is eenvoudig: sequentieel tot het werkt.