Stap 9: Uitzicht op de scène
- een hogere plaats laat je tonen veel meer interessante onderwerpen en te voorkomen dat afval een half panorama fotograferen van de grond
- Als de grond een geometrisch symmetrische motief heeft kun je het beeld interessanter zijn centraal punt kiezen
- Als je kunt, probeer te blijven op een schaduwrijke plaats, omdat de zon zal anders zijn in ten minste één van de foto's en hinderlijke reflecties, met verschillende artefacten in aangrenzende foto's zal maken
- Probeer niet te blijven te dicht aan elk onderwerp, zoals nut Polen, verkeerslichten, bomen en gewone mensen passeren terwijl je schieten
- Vergeet niet aandacht te besteden aan de elektriciteitskabels over de straten, want u zult moeten controleren dat ze bent uitgelijnd in het uiteindelijke panorama
- audacious locaties zoals de rand van een klif, de top van een steen, het midden van een vierkant verkeer verstopt, de boeg van een schip, een uniek gevoel zou geven aan de verbaasde bezoeker, maar ik wil niet suggereren dat u probeert te doden jezelf!
- ook moeten minder gevaarlijke unieke plekken het panorama interessanter, zoals het midden van een afvoerkanaal op de straat, een stoel in een kerk, een motorfiets stoel, iets dat niet van een saaie lege ruimte maken
De eerste panorama komt te staan is ontleend aan een overstek rots in de Corse Calanches, naar de tweede men vanaf de bovenkant van de oude stadsmuren in Mdina is neergeschoten. Beide zijn verhoogd vlekken.