Stap 1: De onderdelen verzamelen
Eerst moet je een Computer, aangesloten op het internet. Het helpt als dit een computer die u gebruikt is (of alleen op is) vrij veel hele tijd, ik gebruik mijn computer op het werk, maar hebt u een Mediacenter PC of de server van het huis, dat zou ideaal zijn. Op deze PC die u wilt laden voor het milieu "Verwerking", die u hier kunt downloaden.
Downloaden van de verwerking van http://www.processing.org
Vervolgens moet u downloaden van het programma dat ik geschreven heb om dat de USGS kanalen te lezen. U kunt dit vinden aan de onderkant van de pagina hier. Dit is in de IDE verwerking geladen en uitgevoerd. U zal moeten maken om het te wijzigen, de verwijzing naar "COM6" te worden welke COM-poort die uw computer gebruikt om te praten met een Arduino.
Spreken van de Arduino, is de volgende vereiste voor een Arduino of iets dergelijks. In dit project gebruikte ik een Boarduino van Adafruit, omdat ze rock. Ze zijn ook zeer makkelijk te gebruiken met het breadboard.
Meer informatie over Arduino
Meer informatie over Boarduino
Spreken van breadboard, zou ik adviseren u een te bouwen dit project met aan het begin, tenzij je super cool bent en willen duiken meteen PCB fabricage, of een soort van ratten-nest stylee. Ik heb een grondige breadboard dit project gebruikt zoals u van de foto's zien zult.
Vervolgens moet u sommige onderdelen. Dan de Arduino, misschien zijn de grootste dingen gaan hier de vibration-motoren. Ik gebruikte vibration-motoren uit een playstation dual - shock controller die waarschijnlijk over 5v worden beoordeeld, hoewel ik veronderstel hier. U kunt om het even wat dat u uw handen op kunt krijgen, maar het moet zitten kundig voor smijten zich rond een beetje, zodat je waarschijnlijk iets groter dan een pager motor nodig. Meeste spelbesturingen, met inbegrip van de Playstation dual-schokken hebben een lage frequentie-motor met een groot gewicht op zowel een hoge frequentie-motor met een klein gewicht. Dit is handig voor ons aangezien het creëert een mooi organisch gevoel trilling wanneer zij samen zowel worden gebruikt.
Het aandrijven van motoren direct van arduino pins kijkt als het zou moeten werken, maar eigenlijk is het echt slecht. U kunt uw pincode heel gemakkelijk, bak, zodat kinderen niet doen. Hebt u één of ander soort H-Bridge liggen kunt dan u dat doen, of gewoon sommige transistor gebaseerd setup gebruiken om de huidige lading weg van de pin te nemen, en te voorkomen dat de stroom die terug. Ik leerde hoe om dit te doen van de uitstekende ITP resource op beheersing hoge huidige ladingen met transistors.
Leer meer over het gebruik van transistoren controle motoren in ITP
Ik heb twee motoren gebruikt, dus ik heb twee onafhankelijke circuits om hen via PWM van arduino pins gebouwd. Hebt u slechts één motor, of meer moet u te dupliceren van de onderdelen voor elke motor die je wilt rijden.
Voor elke motor circuit die ik gebruikt:
1 x TIP120 transistor (NPN) (gegevensblad)
1 x 1 k Ohm weerstand
1 x Power Diode
Sommige aangrenzende draad
Hiervoor kunt u het schakeldiagram, en een meer gedetailleerde lijst van onderdelen bij de ITP-pagina die ik in verband met bovenstaande, ik kan u niet zeggen wat een cool resource ITP.
In mijn code, ik ben met behulp van pennen 9 en 10 op de arduino, maar u kunt de code voor het gebruik van welke (PWM) pinnen die je wilt wijzigen.