Stap 1: Een blik op het model
Dus is hier een fundamentele zwaard model die ik in Blender opgeklopte. Het heeft drie basisonderdelen:
1) het gevest: de "ergonomische" houten handvat. (hehehe)
2) de Hand-Guard: de oneven gevormde stuk op de top van het gevest, en
3) het blad: De lange, rechthoekige stuk metaal uitsteekt uit de top.
Alle drie van deze stukken hebben hun eigen texturen en UV kaarten, evenals mazen en de sortering.
Hier is een link naar het model, in het geval dat u zou willen volgen.
Als je kijkt naar het gevest (foto hierboven) kunt u zien dat hoewel de textuur hout is, u niet zien het licht terugkaatst op het model op een manier die u hout verwacht dat het stuiteren. Een echte houten gevest hout hebben (haha) kleine spleten en lijnen waar het licht in verschillende richtingen stuiteren zou, maken van schaduwen en hooglichten. Hetzelfde geldt voor de handguard en het mes. Helaas, u kunt geen snel maken deze spleten in de blender. Het zou vereisen veel tijd en energie gestoken in het maken van de mazen worden gevormd van de manier waarop je wilt dat ze ook. Dat is waar CrazyBump komt binnen-